شناسهٔ خبر: 34693023 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز دوباره باد‌های ۱۲۰روزه در شمال سیستان و بلوچستان + گزارش

غلظت غبار درشمال سیستان و بلوچستان به ۱۰برابر حد مجاز رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: امروز مجدد بر شدت وزش بادهای ۱۲۰روزه در شمال استان افزوده شد و سرعت باد تا پیش از ظهر امروز به ۹۴کیلومتر بر ساعت رسید.

محسن حیدری افزود: وزش این باد شدید موجب شد تا میدان دید افقی در فرودگاه زابل به ۲۵۰۰متر کاهش یابد و غلظت ذرات معلق در هوای این شهر به ۱۴۹۲میکروگرم بر مترمکعب یعنی ۱۰برابر حد مجاز برسد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید و گردوخاک و در برخی مناطق توفان گردوخاک تا پنجشنبه در شمال استان ادامه دارد.

حیدری افزود : این وضعیت با شدت کمتر در مرز شرقی و نوار غربی استان نیز روی می دهد.

وی گفت : با توجه به شدت توفان انتظار می رود توده عظیم گردوغباری در منطقه شکل بگیرد و رفته رفته به سایر نواحی استان نیز نفوذ کند.

آسمان جنوب استان قسمتی ابری گاهی افزایش ابر

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان، سه روز آینده در ساعات بعدازظهر در نیمه جنوبی بویژه جنوب شرق و سواحل شرایط برای رشد ابرهای همرفتی، رگبارپراکنده، رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه ای مهیا است.

حیدری توصیه کرد: برای جلوگیری از مخاطرات ناشی از رویداد رعدوبرق و صاعقه و احتمال جاری شدن سیلاب موقت از تردد و استقرار در مناطق مرتفع همچنین در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی مناطق مذکور خودداری شود.

<div id="video-display-embed-code_3828898"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2498522/3828898?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما