شناسهٔ خبر: 34689273 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تاکید شورای انتقالی جنوب یمن بر حمایت از ائتلاف عربی و حفظ آتش‌بس در عدن

71496

رئیس شورای انتقالی جنوب یمن بر حمایت خود از ائتلاف عربی و پایبندی‌ به آتش‌بس در عدن تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، عیدروس الزبیدی، رئیس شورای انتقالی جنوب یمن در سخنرانی بار دیگر بر حمایت این شورا از ائتلاف عربی به رهبری عربستان و نیز پایبندی خود به آتش‌بس در عدن تاکید کرد.

الزبیدی اظهار کرد: شورای انتقالی بار دیگر بر اعتماد خود به عربستان تاکید می‌کند و کاملا آماده است در نشستی که سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان دعوت کرده، حضور یابد.

رئیس شورای انتقالی جنوب یمن همچنین تاکید کرد که آماده است به صورتی مسئولانه با فرماندهی ائتلاف عربی در مدیریت این بحران و پیامدهای آن به نحوی که موجب تقویت همبستگی اجتماعی شود، همکاری کند.

او بار دیگر بر موضعگیری ثابت شورا در حمایت کامل از ائتلاف عربی برای مقابله با آنچه "نفوذ ایران در منطقه" خواند، تاکید کرد.

الزبیدی همچنین برای همکاری با ائتلاف به عنوان همپیمانی "وفادار و قدرتمند" اعلام آمادگی کرد.

رئیس شورای انتقالی جنوب یمن تصریح کرد: نیروهای گارد امنیتی و شورای انتقالی توانستند امنیت عدن را در برابر پایگاه‌هایی که شبه‌نظامیان مسلح در آنها پناه‌ گرفته‌اند و نیز کارگاه‌های ساخت مواد منفجره و بمب، تامین کنند.

وی در ادامه تاکید کرد که این نیروها ماموریت آزادسازی مناطق باقی مانده جنوب یمن در تنگه وادی حضر موت، بیحان و مکیراس را که همچنان از تروریسم رنج می‌برند، فراموش نکرده‌اند.

الزبیدی اتفاقاتی که در ماه اوت رخ داد، یادآور شد و ضمن تاسف‌بار خواندن آنها گفت، این اتفاقات به آنها تحمیل شد.

این منطقه در اول اوت شاهد سه عملیات تروریستی همزمان بود که با دقت بسیار بالایی در مرکز پلیس شیخ عثمان، پایگاه الجلاء در عدن و منطقه المحفد در أبین برنامه‌ریزی و اجرا شدند، این عملیات‌های تروریستی ۶۰ کشته داشت که در رأس کشته شدگان، سرهنگ منیر محمود ابو الیمامه، فرمانده تیپ یک پشتیبانی بود، علاوه بر او، ۱۰۰ تن دیگر نیز در این حملات زخمی و تعدادی از موسسه‌های دولتی، خانه‌ها و زیرساخت‌ها ویران شدند.

رئیس شورای انتقالی جنوب یمن در ادامه گفت: در هفتم همان ماه در مراسم تشییع و تدفینی در آرامگاه القطیع به سوی شرکت‌کنندگان در این مراسم تیراندازی شد.

وی افزود: چندین تظاهرات مسالمت‌آمیز در محکومیت این حمله مسلحانه که در آن سه نفر کشته شدند، برگزار شد که با تیراندازی و ضرب و شتم سرکوب شده و به این ترتیب بر میزان خسارات وارده افزوده شد.

الزبیدی ادامه داد: در هشتم اوت با بیرون آمدن سلاح‌های سنگین از جمله تانک‌ها و توپخانه از پایگاه‌های یگان‌های حفاظتی رئیس جمهور و به صورت مشخص پایگاه بدر و آغاز حملات پایگاه ۳۹ زرهی و تیپ سه حفاظت از رئیس جمهور علیه پایگاه تیپ یک پیاده‌نظام (کوه حدید) همه چیز آشکار شد. پیش از آغاز این حمله بمباران شدیدی نیز انجام شد که خسارات بسیاری را به نیروهای پایگاه تیپ یک پیاده‌نظام در کوه حدید وارد آورده و نیز موجب تخریب تاسیسات پمپاژ آب در عدن شد.

همچنین این مسئول یمنی درباره حجم سلاح‌ها و مهماتی که در انبار پایگاه‌های یاد شده کشف شده گفت: این میزان سلاح برای "مقابله با انصارالله" در تمامی جبهه‌ها بدون نیاز به حمایت ائتلاف تا مدت دستکم یک سال کامل کافی است.

وی در پایان فاش کرد: تیپ‌های حفاظتی رئیس جمهور مستعفی گروهک‌های مخفی و پناهجویان آفریقایی را به عضویت گرفته‌اند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما