شناسهٔ خبر: 34688443 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

به همت دانشگاه شهیدبهشتی؛

رویداد «کارآفرینی فناوری‌های دیجیتال پزشکی و سلامت» شهریورماه برگزار می‌شود

رویداد «کارآفرینی فناوری‌های دیجیتال پزشکی و سلامت» ۸ شهریورماه در دانشگاه شهیدبهشتی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، در دو دهه اخیر، فناوری نوین ارتباطات و اطلاعات با دگرگون ساختن ابزار‌ها و شیوه‌های تولید و انتشار اطلاعات و همچنین فراهم آوردن بستر تبادل و نشر آسان و گسترده اطلاعات موجب تحولات بنیادین در رسانه‌ها و ابزار‌های اطلاع رسانی و آموزش جامعه گردیده است. ابزار‌های حاصل از این فناوری نوین، از سویی شیوه‌های پدید آوردن و نشر بسیاری از آثار را دگرگون ساخته و از سوی دیگر رسانه‌ها و اشکال تازه‌ای از آثار را پدید آورده است که تا سال‌های پایانی قرن گذشته میلادی، سرعت و وسعت دامنه انتشار، جذابیت، تنوع و حجم محتوای قابل انتشار توسط آن‌ها در تخیل ارباب رسانه‌ها نیز نمی‌گنجیده است.

امروزه نه تنها رسانه‌های جدیدی همچون رسانه‌های اینترنتی (پایگاه‌های اطلاع‌رسانی اینترنتی، خدمات و بستر‌های مختلف اینترنتی) و بسته‌های نرم افزاری و نرم افزاری در مدت زمانی کوتاه گوی سبقت را از سینما، کتاب و مطبوعات ربوده و در رقابت با رادیو و تلویزیون به عنوان فراگیر‌ترین و مؤثر‌ترین ابزار نشر محتوا، اطلاع‌رسانی و اطلاع‌یابی به شمار می‌آیند، بلکه با فراگیر شدن پدیده‌های نوظهوری، چون VR&AR، اجتماعات مجازی برخط و بازی‌ها و سرگرمی‌های دیجیتال، وسعت و عمق اثر ابزار‌های ارتباطی و اطلاعاتی بر شئون مختلف زندگی بشر صد چندان شده است.

فناوری‌های نوین در زندگی بشر، انجام امور بدون درنظرگرفتن فواصل جغرافیایی و محدودیت‌های زمانی را امکانپذیر کرده است. اما ضرورت استفاده از این نوع فناوری در زندگی امروزی بشر بسیار پر اهمیت شده است.

رویداد کارآفرینی فناوری‌های آموزشی در افق آینده با همکاری سازمان نظام پزشکی کشور، معاونت علمی ریاست جمهوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با هدایت فناوران کشور به توسعه فناوری‌های آموزشی ارائه‌شده است. درواقع این رویداد فرصتی را برای مخاطبان فراهم می‌کند تا در یک مسابقه علمی و عملیاتی نسبت به ارائه ایده‌ها و طرح‌های عملیاتی و اجرایی خود با محوریت فناوری‌های نوین آموزشی اقدام کنند.

از مهمترنی محور‌های این رویداد می‌توان به سیمولاتورها، اینترنت اشیا، داده‌های حجیم، هوش مصنوعی و داده کاوی، AR & VR، بازی‌های رایانه‌ای و ربات‌ها اشاره کرد که در بخش‌های  آموزش و ارتقای سلامت، پژوهش و برنامه ریزی، بهداشت و مراقبت و درمان شرکت کنندگان با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
 
جمعه /// رویداد «کارآفرینی فناوری‌های دیجیتال پزشکی و سلامت» شهریورماه برگزار می‌شود
 

نظر شما