شناسهٔ خبر: 34678881 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رضایی در گفتگو با دانشجو:

لغو خودگردانی کشمیر خواست اسرائیل است / ترس از شکل‌گیری یمن دوم در کشمیر

مسئول امور بین‌الملل و جهان اسلام بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: باز پس‌گیری امتیاز خودگردانی از کشمیر خواست اسرائیل است.

صاحب‌خبر -

محسن رضائی، مسئول امور بین الملل و جهان اسلام بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: نادیده گرفته شدن ابتدایی ترین حقوق مردم کشمیر توسط حکومت راستگرایان هم پیمان با اسرائیل و همچنین حکومت سنگین نظامی در کنار قطع اکثر شبکه های رادیویی، تلوزیونی و ماهواره ای باعث شده تا خبر تلخ لغو قانون ۳۷۰ حتی به گوش خیلی از کشمیری ها هم نرسد.

وی افزود: لغو قانون ۳۷۰ هند توسط دولت راستگرا و هم پیمان با اسرائیل موجب شده که هندو ها به بهانه افزایش رونق و اقتصاد در کشمیر وارد این ایالت شوند، زمین بخرند و دین کشمیر را به ایین هندو تغییر دهند که این عمل خواسته اسرائیل بوده است که مبادا یمن دومی در کشمیر شکل بگیرد.

رضایی بیان کرد: طبق قانون ۳۷۰، هندی ها حق خرید املاک و اشتغال در کشمیر را ندارند و تنها مجلس ایالتی کشمیر حق اعطای شهروندی را دارد. که این اصل ضمانت است بر اینکه منافع مردم کشمیر در ساختار سیاسی کنونی هند محفوظ بماند و جلوی هرگونه تغییرات دموکراتیک به منظور تحت تاثیر قرار دادن نتایج احتمالی انتخابات گرفته شود.

وی افزود: کشمیر زخم کهنه جهان اسلام بوده که سابقه آن مثل فلسطین است وحتی به کشمیر ایران صغیر هم گفته می شود اما در انجا عاشقان امام و رهبر انقلاب را با وحشی گری می کشند. کشمیر مسئله ای است که غفلت و عدم اتحاد در بین مسلمانان را اشکار می کند.

مسئول امور بین الملل و جهان اسلام بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: متاسفانه حقوق بشر امریکایی و غربی انگیزشی عمل می‌کند. امروز با اینکه مردم کشمیر در روز روشن کشته می شوند اما صدایی از سازمان های بین المللی بلند نمیشود اما اگر کوچک ترین اتفاقی در کشور های دیگر از جمله اروپا و امریکا رخ دهد صدایشان گوش فلک را کر میکند.

رضائی با بیان اینکه امروز سکوت مسلمانان در قبال مسئله کشمیر جایز نیست، گفت: جمهوری اسلامی ایران از مردم کشمیر حمایت می کند؛ چرا که انجا یک فاجعه اسلامی در حال رخ دادن است.

نظر شما