شناسهٔ خبر: 34662065 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان:

طرح تحصیل بدون دغدغه مالی در دانشگاه آزاد اسلامی در دست بررسی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: طرح تحصیل بدون دغدغه مالی در دانشگاه آزاد اسلامی در دست بررسی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; علیرضا فیروزفر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با بیان اینکه از ۴۱ هزار دانشجوی استان ۱۲ هزار نفر به دانشگاه آزاد تعلق دارد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد استان متشکل از ۴ واحد، دو مرکز و سه مجموعه سما به فعالیتش ادامه می دهد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد استان زنجان با 446 عضو هیئت علمی تمام وقت خدمات می دهد، ابراز کرد: 240 هکتار زمین برای ارائه خدمات وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان ۱۸۰ هزار متر مربع فضاهای مسقف عدد خوبی است، خاطرنشان کرد: برای هر دانشجو ۱۴ مترمربع فضا وجود دارد که بالاتر از استاندارد است.

وی با اشاره به وجود ۲۱ هزار مترمربع فضای ورزشی بیان کرد: دو برابر تقاضای فعلی ظرفیت استاتدارد و مناسب خوابگاهی داریم.

فیروزفر با بیان اینکه ۳۳۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه ها موجود است، گفت: دو مرکز رشد نیز در حال ارائه خدمات  هستند.

وی بیان کرد: در خصوص تاسیسات و تجهیزات آزمایشگاهی و تحقیقاتی یکی از مراکز برتر و پیشرو هستیم که مرکز تحقیقات متالوژی حتی در حد خاورمیانه توانایی ارائه خدمات دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در حوزه دانشجویی جزو استانهای فعال دانشجویی هستیم، ادامه داد: تعداد فعالین ما بالا است به طوری که از ۱۴ کانون استان ۱۱ کانون کاملا فعال هستند.

وی با اعلام اینکه امکنون دانشجویان با دغدغه بسیار پایین وارد آموزش عالی می‌شوند، بیان کرد: وام بانکی و وزارت علوم و صندوق رفاه را برای این امر وجود دارد که دانشجویان می‌توانند از آن استفاده کنند.

فیروزفر اضافه کرد: طرحی مطرح است که دانشجو بتواند بدون دغدغه کامل ادامه تحصیل دهد که برخی رایزنی ها با بانکها در این زمینه در حال انجام است تا دانشجویان بعد از فراغت کامل از تحصیل شهریه را در قالب وام پرداخت کند.

وی با بیان اینکه شهریه های دانشگاه آزاد رقم قابل توجهی با توجه به شرایط آموزش کنونی نیست، اظهار کرد: این رقم پایین در کنار تجهیزات، سرمایه انسانی و زیرساختها توجیه کاملی دارد که انتخاب دانشجویان و متقاضیان دانشگاه آزاد باشد.

این مسئول با بیان اینکه در صورت تمایل دیگر مراکز آموزشی ما حاضریم ارائه خدمات را به صورت مقایسه ای انجام دهیم، گفت: در برخی رشته ها ما حتی یارانه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه سایت اعتمادیه از مهرماه خالی از  دانشجویان خواهد شد، عنوان کرد: این مجموعه برای آموزش در زیر دیپلم مهیا خواهد شد یعنی این ۷ هکتار را به شرط همکاری آموش و پرورش با طراحی مناسب به مجموعه آموزشی (مجتمع آموزشی مدارس بدون کیف) تبدیل خواهیم کرد که امیدوارم همت جمعی در این راستا وجود داشته باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در مدارس سما هم قطعا در سال آینده به دنبال ارتقا خواهیم بود، گفت: سیاست سازمان مرکزی بر تحول اساسی تمام امور دانشگاه است.

وی با بیان اینکه طرح تعالی علوم انسانی در دست پیگیری است، ادامه داد: حرکت به سمت دانشگاه های کارآفرین در حال پیگیری است.

فیروزفر ارتباط بین صنعت و دانشگاه را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: یکی از اساسی ترین نیازهای دانشجویان این است که خیالشان از اشتغال راحت باشد که در این راستا دانشگاه‌های جوار صنعت را دنبال می کنیم.

وی با بیان اینکه اخیرا ۵ بورسیه را از یکی از صنایع گرفتیم، اضافه کرد: این بورسیه‌ها فقط برای رشته های فنی نیست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با اعلام اینکه ثبت نام بدون آزمون همچنان دایر است، ادامه داد: در ۱۵۰ رشته محل کارشناسی ثبت نام  بدون آزمون انجام می‌شود که تسهیلات ویژه به عنوان وام در برای دانشجویان وجود دارد.

فیروزفر با بیان اینکه 10 درصد هم ارتباط بین صنعت و دانشگاه محقق نشده است، عنوان کرد: مدیریت خلع دارد که لازم است یک آسیب شناسی مدیریت صنعتی انجام شود.

وی در مورد بالا بردن سطح مهارتی دانشجویان این  دانشگاه اعلام کرد که قرار است مدارس مهارتی برای این امر ایجاد شوند.

انتهای پیام/

نظر شما