شناسهٔ خبر: 34659775 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نبرد غول ها برای تصاحب ستاره پی اس جی؛ شرایط نیمار پیچیده تر از همیشه است

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- پی اس جی از مواضعش کوتاه آمده و رسما در حال مذاکره برای فروش نیمار است.
به گزارش آریا، لئوناردو، مدیرورزشی پاری سن ژرمن مدعی شد مذاکرات برای جدایی نیمار پیشرفت بیشتری نسبت به قبل داشته است. به نقل از espn، توماس توخل، سرمربی پاری سن ژرمن دقایقی پیش در کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار مقابل نیمه در هفته نخست لوشامپیونه گفت: نیمار در لیست تیم برای بازی فردا قرار ندارد چون هنوز در فاز ریکاوری به سر می‌برد و حتی یک هفته مدام تمرین کامل به همراه گروه را نداشته است. دیروز و امروز هم ضربات کوچکی به پای او وارد شد و نتیجه اینکه نیمار اکنون قادر نیست به میادین برگردد. تصمیم با مربی است و من روی او ریسک نخواهم کرد.
بخش مهم‌تر این کنفرانس، حضور لئوناردو بود. جایی که مدیرورزشی پاری سن ژرمن رسما از مذاکره درباره جدایی نیمار حرف زد و گفت: مذاکرات با مشتری نیمار پیشرفت بیشتری نسبت به قبل داشته اما هنوز توافق حاصل نشده است. اول از همه باید آینده هر بازیکن مشخص شود و سپس او را به بازی بفرستیم. بنابراین نیمار فردا بازی نخواهد کرد.
گفتنی است جرارد رومرو می‌گوید منظور لئوناردو از مذاکرات پیشرفته، بارسلونا است و کاتالان‌ها هم اکنون شانس نخست خرید نیمار هستند.
نیمار در حال تجربه پیچیده‌ترین وضعیت دوران فوتبالش قرار دارد. مشکل این است که او حالا به خوبی می‌داند که همه چیز در دست خودش قرار ندارد. تا جایی که ممکن است در انتها مجبور شود تصمیمی بگیرد که در ابتدا به آن فکر نمی‌کرد. پیوستن به رئال مادرید! حالا گزینه کهکشانی شدن بسیار جدی‌تر از تنها یک شایعه نقل و انتقالاتی است. در واقع اکنون محتمل‌ترین مقصد برای نیمار، رئال مادرید است. البته چنین انتقالی آسان نیست اما نیمار کاملا اطمینان دارد می‌تواند با فوتبال و کیفیتش، شرایط را عوض کند.
از طرفی به دلیل نامعلوم بودن آینده نیمار، او در هفته نخست لوشامپیونه مقابل نیمه نیز به میدان نخواهد رفت تا از حواشی احتمالی جلوگیری شود. فعلا پاری سن ژرمن وضعیت را مناسب بازگشت نیمار نمی‌بیند چرا که این بازیکن انگیزه زیادی برای دوباره پوشیدن پیراهن این باشگاه ندارد. بنابراین شاید برای دیدن نیمار در میادین فوتبال تا 18 آگوست و دیدار پی اس جی مقابل رن منتظر بمانیم. در هر صورت باید گفت علاقه رئال مادرید به نیمار جدی است و بسیار فراتر از تنها یک شایعه یا گزینه نقل و انتقالاتی است. اینکه در نهایت چه اتفاقی رخ می‌دهد و آیا نیمار به لوئیس فیگوی دیگری تبدیل خواهد شد یا خیر را گذشت زمان خواهد گفت. حداکثر تا 2 سپتامبر باید صبر کرد.
در حال حاضر و طبق ادعای موندودپورتیوو، برای او چهار گزینه موجود است. ابتدا اینکه در پی اس جی بماند و یک سال دیگر برای جدایی صبر کند. توماس توخل سرمربی پی اس جی هرگز در نشست های خبری خود از جدایی نیمار صحبت نکرده است. او نیمار را همچنان بازیکن خود می داند و روی او حساب می کند اما ستاره برزیلی که در یک سال گذشته شاهد پیشرفت فوق العاده امباپه بوده، خطر از دست دادن جایگاه شماره یک خود را بیش از همیشه حس می کند. نیمار اگر بماند، باید فصل پیش رو برای حفظ جایگاهش بجنگد و رقابتی سخت با امباپه خواهد داشت. اینکه او در تیمی که علاقه ای به بازی در آن ندارد بتواند همه توانایی هایش را نشان دهد، یکی از تردیدهای موجود است.
گزینه دوم برای نیمار، پیوستن به بارسلونا است و همه می دانیم که این بازگشت چه دشواری هایی دارد. پی اس جی علاقه ای برای مذاکره به بارسا ندارد و بارسا هم برای جذب نیمار تنها به جا به جایی بازیکن فکر می کند. باشگاه کاتالان حاضر نیست رقمی بیشتر از 170 میلیون یورو را پرداخت کند و در صورت معاوضه بازیکن، نمی خواهد رقم نهایی از 170 فراتر برود. استراتژی ای که پی اس جی با آن مخالف است و تمام راه را به روی بارسلونا بسته است. بارسلونا از نیمار خواسته بود که تمایلش برای جدایی را به صورت علنی اعلام کند اما پاسخ ستاره برزیلی به این درخواست منفی بود و بسیار بعید است که او این خواسته را اجابت کند تا امیدهای بارسلونا کمرنگ تر شود.
گزینه سوم رئال مادرید است. رئالی ها که تا به اینجا برای جذب 5 بازیکن 303 میلیون یورو هزینه کرده اند، پس از شکست در جذب پل پوگبا حالا به یک خرید کهکشانی بزرگتر یعنی نیمار فکر می کنند. این البته منافاتی با جذب یک هافبک دیگر نخواهد داشت و فان دبیک و اریکسن همچنان شانس پیوستن به رئال را دارند. رئال از سال 2013 به دنبال نیمار است و حالا بهترین فرصت را برای جذب ستاره برزیلی می بیند. باید توجه داشت که انتقال نیمار به رئال، آینده وینیسیوس را با ابهام مواجه خواهد کرد. همچنین مشخص نیست که پست ادن هازارد که فعلا بال چپ است، دستخوش چه تغییراتی خواهد شد. رئال با جذب نیمار، به طور قطع ضرب شست نقل و انتقالاتی بزرگی را نشان خواهد داد. حتی در بارسلونا هم احتمال پیوستن نیمار به رئال را کاملا واقعی می دانند.
دیگر گزینه نیمار، پیوستن به یوونتوس است. با بسته شدن پنجره جذب بازیکن در انگلیس و پس از اینکه بایرن از ارائه پیشنهاد به نیمار خودداری کرد و اگر بارسا و رئال را هم کنار بگذاریم، یوونتوس تنها تیمی در ایتالیا به نظر می رسد که توانایی جذب نیمار را دارد؛ به خصوص که با تغییرات در قوانین مالیاتی، حالا سری آ به بهشت مالیاتی فوتبالیست ها تبدیل شده است. آنها تنها برای 30 درصد از حق پخش تصویری و درآمدهای فوتبالی خود مالیات پرداخت می کنند. این یکی از مهمترین دلایل پیوستن رونالدو و دلیخت به یوونتوس بود. به یاد داشته باشیم که اخیرا اداره مالیات اسپانیا از نیمار تقاضای 35 میلیون یورو کرده است و پرونده ای در همین زمینه باز شده است. با این حال نیمار دوست دارد به فوتبال اسپانیا، جایی که در آن خوشحال بود برگردد.

نظر شما