شناسهٔ خبر: 34658877 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

طرح "ولایت علوی، اکمال دین نبوی"

برگزاری ویژه برنامه‌های دهه امامت و ولایت در 80 بقعه خراسان رضوی

ویژه برنامه‌های دهه امامت و ولایت در قالب هشتمین طرح "ولایت علوی، اکمال دین نبوی" در 80 بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزخراسان رضوی ، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در نشست خبری  افزود : این برنامه ها از روز عرفه تا شام عید سعید غدیرخم اجرا میشود.

حجت‌الاسلام جمال ایزدی افزود: برگزاری دعای عرفه، مراسم جشن و اقامه نماز عید قربان ، جشن میلاد فرخنده امام هادی(ع)،جشن عید سعید غدیرخم با برنامه‌های متنوع شامل (مدیحه سرایی، شعرخوانی، اطعام، خطبه‌خوانی، تجلیل از سادات، قرائت میثاق‌نامه و عقد اخوت) از جمله این برنامه ها است.

وی گفت :  همچنین در عصر روز عید سعید غدیرخم برنامه ویژه‌ای برای بانوان با عنوان اجتماع بانوان ولایی در بقاع متبرکه سطح استان برگزار میشود.

حجت‌الاسلام جمال ایزدی با اشاره به برپایی 13 نمایشگاه با موضوع ترویج فرهنگ غدیر در بقاع متبرکه استان، گفت: در جهت تقویت فعالیت‌های فرهنگی در ایام دهه امامت و ولایت، خیمه‌های معرفت با غرفه‌های متعدد در موضوعات کودک و نوجوان، مشاوره، پاسخگویی به مسائل شرعی، چند رسانه‌ای، گفتمان غدیر و غیره در بقاع متبرکه سطح استان برپا می‌شود.

وی تاکید کرد: از دیگر برنامه‌های این دهه با عظمت می‌توان به برگزاری محافل اُنس با قرآن کریم، پیاده‌روی سادات به سمت بقاع متبرکه، اجرای نمایش واقعه غدیر با همکاری سایر دستگاه‌ها، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و اهدای کتاب با موضوع غدیر اشاره کرد.

نظر شما