شناسهٔ خبر: 34650248 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

افزایش تدریجی دما در شمال کشور

سازمان هواشناسی از افزایش تدریجی دمای هوا طی امروز و فردا در استان‌های ساحلی دریای خزر و نوار شمالی کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در استان‌های مازندران، گیلان، گلستان و استان اردبیل افزایش دمای بین ۳ تا ۶ درجه را شاهد خواهیم بود.

ایزدی افزود: از روز دوشنبه با نفوذ دمای نسبتاً خنک در بخش‌های شمالی کشور، کاهش نسبی دما را خواهیم داشت به خصوص برای روز‌های دوشنبه و سه شنبه این کاهش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر و استان‌های دامنه البرز از جمله تهران و شمال شرق کشور محسوس خواهد بود.

وی افزود: امروز در ارتفاعات البرز و نواحی شرقی آن مثل بخش‌های شمالی استان تهران و شمال استان سمنان و با احتمال خیلی خفیف در بخش‌هایی از شمال غرب کشور از جمله برخی نواحی استان‌های آذربایجان‌های غربی، شرقی و اردبیل و به تدریج در سواحل شمالی دریای خزر بارش پراکنده باران و گاهی رعد و برق و وزش باد را پیش بینی می‌کنیم.

ایزدی گفت: این شرایط را در بخش‌هایی از جنوب شرقی کشور و نواحی جنوبی استان سیستان و بلوچستان و برخی نقاط استان هرمزگان نیز خواهیم داشت.

وی افزود: با تداوم وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شرق کشور که کانون آن زابل خواهد بود روز‌های دوشنبه و سه شنبه، خیزش گرد و خاک شدید را داریم.

کارشناس هواشناسی گفت: در سه چهار روز آینده دریای خزر مواج و متلاطم است که همین شرایط را برای آب‌های خلیج فارس نیز پیش بینی می‌کنیم.

ایزدی افزود: آسمان تهران صاف و دما در گرمترین ساعات به ۳۸ درجه بالای صفر خواهد رسید و فردا نیز به ۳۹ درجه می‌رسد.

<div id="video-display-embed-code_225533" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/717499/225533?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما