شناسهٔ خبر: 34639570 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــر

صاحب‌خبر -

 بيرانوند از ليست خريد بشيکتاش خارج شد

باشگاه بشيکتاش ترکيه قصدي براي خريد دروازه‌بان ملي‌پوش پرسپوليس ندارد.برخي رسانه‌هاي ترکيه‌اي خبر دادند که باشگاه بشيکتاش ترکيه در پي مصدوميت کاريوس، دروازه‌بان آلماني خود، وضعيت چند دروازه‌بان از جمله عليرضا بيرانوند را زير نظر دارد و ممکن است اين دروازه‌بان ايراني را که ارزشش در بازار نقل و انتقالات چهار ميليون يوروست، از پرسپوليس به خدمت بگيرد.

سايت ترکيه‌اي «دوحوليه» اما ديروز در خبري مدعي شد از آنجايي که کاريوس، دروازه‌بان شماره «يک» عقاب‌هاي استانبول به مدت يک و نيم ماه به دور از ميادين خواهد بود، عبدالله آوجي سرمربي بشيکتاش از مسئولان اين باشگاه خواسته است تا از بين گزينه‌هايي همچون وُلکان باباجان، اِرتاچ اوزبير، عليرضا بيرانوند و محمد شنگزر نسبت به جذب اوزبير ترکيه‌اي اقدام کنند.

اِرتاچ اوزبير 29 ساله در پايان فصل گذشته قرارادش با تيم يني مالاتيا اسپور به پايان رسيد و اکنون بازيکن آزاد محسوب مي‌شود. به اين ترتيب عليرضا بيرانوند از ليست خريد بشيکتاش خارج مي‌شود.

طبق ادعاي «دوحوليه» انتظار مي‌رود باشگاه بشيکتاش به زودي خبر خريد اِرتاچ اوزبير را اعلام کند.

خبرسازي دوباره نيمار

اين بار با عکس زيدان

نيمار در بحبوحه‌ شايعات درباره انتقال او به بارسا يا رئال مادريد، در اينستاگرامش عکسي از خود در کنار زيدان، سرمربي اين روزهاي رئال منتشر کرده و خبرساز شده است.

درحالي که اين روزها شايعات درباره انتقال نيمار، ستاره برزيلي پاري سن ژرمن به يکي از دو غول بزرگ اسپانيا، بارسلونا و رئال مادريد به اوج رسيده، او با انتشار عکسي در اينستاگرام خود خبرساز شد.

اين عکس که تاريخش به سال 2012 برمي‌گردد و در جريان يک بازي دوستانه در شهر پورتو آلگره برزيل گرفته شده، نيمار را در کنار هموطنانش رونالدو نازاريو، فالکائو و الکس دسوزا نشان مي‌دهد و البته زيدان، سرمربي اين روزهاي رئال مادريد هم در اين عکس حضور دارد.

در آن بازي دوستانه نيمار در تيم دوستان رونالدو بازي مي‌کرد که در مقابل تيم دوستان زيدان قرار گرفته بود. هدف از برگزاري آن بازي دوستانه حمايت از برنامه توسعه سازمان ملل متحد بود.

اين عکس در اصل توسط فالکائو منتشر شده و نيمار آن را بازنشر کرده است. ولي با توجه به شايعات درباره پيوستن احتمالي نيمار به تيم رئال مادريد، که اين روزها زيدان هدايتش را به عهده دارد، اين اقدام نيمار بلافاصله خبرساز شد و واکنش‌هاي زيادي به دنبال داشت.

روز هاي سخت محرمي در زاگرب

صادق محرمي روز هاي سختي را در کشور کرواسي سپري مي کند.

اين بازيکن 23 ساله ي گيلاني که پس از درخشش دو ساله در ترکيب پرسپوليس خيلي زود و تنها در 21 سالگي راهي اروپا و باشگاه ديناموزاگرب کرواسي شد، شايد اين روز ها در حال سپري کردن سخت ترين دوران فوتبالي خود مي باشد؛ صادق که در ابتداي حضور خود توانسته بود به شکل جسته و گريخته در ترکيب اين تيم صاحب نام کروات قرار گيرد، اين روزها و با شروع فصل جديد در حال دست و پنجه نرم کردن با سکو نشيني مي باشد.اوضاع براي محرمي به شکلي پيش رفته که با وجود گذشت سه هفته از شروع ليگ کرواسي، او حتي يک بار هم فرصت حضور در ليست هجده نفره دينامو را پيدا نکرده است؛ محرمي که فصل قبل تنها استانويچ اسلوونيايي را رقيب خود براي تصاحب پست دفاع راست دينامو مي ديد با شروع فصل نقل و انتقالات و خريد هاي اين تيم کراوات رقيبان جديدي را در مقابل خود مي بيند که شايد همين موضوع دليل سکو نشيني او در سه هفته گذشته ليگ کرواسي باشد؛

طبق گفته ي مطبوعات کرواسي انتقال قرضي اين مدافع راست ايراني به يک تيم ديگر طي روزهاي آينده بسيار محتمل به نظر مي رسد.

با اين حال بايد ديد طي روزهاي آينده چه سرنوشتي در انتظار اين بازيکن با استعداد گيلاني خواهد بود و آيا محرمي در ديناموزاگرب ماندگار مي شود يا براي به دست آوردن فرصتي بيشتر به تيمي ديگر منتقل خواهد شد

روملو لوکاکو به اينترميلان پيوست

سرانجام پس از هفته ها کشمکش، روملو لوکاکو از منچستريونايتد به اينترميلان پيوست و از اين پس او را با پيراهن نراتزوري مشاهده خواهيم کرد.روز گذشته اعلام شد دو باشگاه اينترميلان و منچستريونايتد بر سر انتقال روملو لوکاکو، ستاره بلژيکي يونايتد به اينتر به توافق رسيدند و لوکاکو امروز رسماً به اينتر خواهد پيوست.

اين انتقال با امضاي قراردادي به ارزش 65 ميليون يورو به علاوه 10 ميليون يورو بندهاي متغير نهايي شد و ستاره بلژيکي با قراردادي 5 ساله به عضويت اينتر در آمد تا دغدغه هاي آنتونيو کونته براي جذب يک مهاجم بزرگ تمام شود. اينتر در حالي موفق به جذب لوکاکو شد که يوونتوس نيز خواهان اين بازيکن بود.

لوکاکو از چند روز پيش شهر منچستر را ترک کرده و به وطنش بلژيک بازگشته بود و در مجموعه تمريني باشگاه سابقش اندرلخت مشغول تمرين بود. او تلاش داشت به اين طريق سران يونايتد را براي صدور مجوز جدايي اش تحت فشار بگذارد. در نهايت لوکاکو به همراه مدير برنامه‌هايش با هواپيمايي اختصاصي راهي شهر ميلان شد و در تست هاي پزشکي اينتر شرکت کرد.

يونايتد در ماه جولاي پيشنهاد 54 ميليون پوندي اينتر براي لوکاکو را رد کرده بود و در نهايت با افزايش رقم پيشنهادي اينتر انتقال نهايي شد.

مشکل يونايتد و اينتر بر سر انتقال لوکاکو در تابستان جاري اختلاف دو باشگاه در ارزيابي‌شان از قيمت لوکاکو بود. يونايتد در اين مدت در تلاش بوده در ازاي واگذاري لوکاکو دست‌کم مبلغي که دو سال پيش براي خريد او از اورتون پرداخت کرده بود، يعني 75 ميليون يورو را از اينتر دريافت کند.

نظر شما