شناسهٔ خبر: 34631381 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وضع جوی امروز؛

وزش باد موقت در مناطق مرکزی و جنوب غرب

خبرگزاری صداوسیما

محمد اصغری کارشناس هواشناسی برای مناطق مرکزی و جنوب غرب، وزش باد موقت با احتمال وقوع گرد و خاک پیش بینی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، کارشناس سازمان هواشناسی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: هوای استان‌های ساحلی دریای خزر همچنان ابری است و در برخی مناطق بارش به شکل پراکنده ادامه دارد.

<div id="video-display-embed-code_3817292"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2496197/3817292?width=400&height=300"></script></div>
محمد اصغری افزود: در شهر‌هایی مانند انزلی و رشت بارش‌هایی به شکل پراکنده داشتیم که این شرایط تا پایان هفته در استان‌های ساحلی دریای خزر ادامه خواهد داشت و از بعدازظهر شنبه نیز موج جدیدی از بارش‌ها را در سواحل دریای خزر داریم.
وی گفت: در شمال شرق کشور نیز با توجه به بارش‌های رگباری احتمال وقوع سیلاب وجود دارد و از یکشنبه شرایط برای بارش‌های پراکنده در آن خطه از کشور، ارتفاعات گلستان و خراسان شمالی فراهم است.
کارشناس هواشناسی افزود: در آذربایجان شرقی، ارتفاعات آذربایجان غربی و در برخی از مناطق اردبیل باید منتظر شکل گیری ابر‌های همرفتی و وقوع بارش باشیم.
اصغری گفت: در جنوب شرق کشور نیز به ویژه جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان شرایط برای فعالیت ابر‌های باران زا فراهم است این در حالی است که باد‌های ۱۲۰ روزه در زابل و زاهدان از امشب فعال خواهد بود که منجر به کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود.
وی افزود: برای جنوب غرب کشور نیز به ویژه استان فارس به علت وقوع باد احتمال کاهش کیفیت هوا و گرد و خاک وجود دارد.
کارشناس هواشناسی گفت: حاکمیت باد در این مناطق باعث می‌شود که آب‌های خلیج فارس مواج شود و ارتفاع موج در فراساحل قابل توجه خواهد بود.
اصغری افزود: در خوزستان خیزش گرد و خاک و در جنوب استان تهران در ساعات بعدازظهر افزایش سرعت باد را پیش بینی می‌کنیم.
وی گفت:​ هوای تهران امروز نیز نسبت به روز‌های گذشته خنک‌تر است.

نظر شما