شناسهٔ خبر: 34624449 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تشدید توفان در شمال سیستان و بلوچستان + مصاحبه

غلظت غبار در هوای زابل به 26 برابر حد مجاز رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت : تا ساعت 14:00 امروز بیشینه سرعت توفان گردوخاک در زابل به 31 متر بر ثانیه معادل 112 کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به 600 متر کاهش داد.
حیدری افزود: وزش این توفان شدید موجب افزایش غلظت ذرات معلق در هوای زابل به 3957 میکروگرم بر مترمکعب شد که 26 برابر حد مجاز است .
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت : وضعیت جوی زهک نیز تا ظهر امروز در شرایط بحرانی قرار داشت ، به طوریکه توفان گردوخاک که از ابتدای صبح در این شهر آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد و شعاع دید افقی در آن کمتر از 1000 متر است.
حیدری، گفت: انتظار می رود این وضعیت تا روز شنبه در شمال استان ادامه یابد.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: روزهای یک شنبه و دوشنبه اندکی از سرعت وزش باد در شمال استان کاسته می شود اما مجدد تا اواخر هفته وزش بادهای شدید در این منطقه ادامه می یابد.
مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان  از تشکیل توده عظیم گردوغباری و نفوذ آن به سایر مناطق شرقی و مرکزی استان خبر داد و افزود : هم اکنون به سبب نفوذ گردوغبار ناشی از توفان زابل به زاهدان، میزان دید افقی در محدوده فرودگاه بین المللی این شهر به 4000 متر کاهش یافته است.
حیدری گفت : غلظت غبار و کاهش دید در زاهدان و سایر نواحی مرکزی استان در ساعات آینده بیشتر از این نیز می شود.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: هم اکنون از شهرهای های زاهدان، نصرت آباد، میرجاوه، خاش، سراوان، مهرستان، ایرانشهر، سرباز، نیکشهر و چابهار پدیده گردوغبار گزارش شده است.

<div id="video-display-embed-code_3816372"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2495924/3816372?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما