شناسهٔ خبر: 34615948 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اجرای قرارداد استرداد مجرمین بین ازبکستان و افغانستان

قرارداد بین دولتی بین ازبکستان و افغانستان در مورد استرداد مجرمین و ارائه کمک های حقوقی به خانواد‌ه‌های مهاجران غیر قانونی اجرایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، قرارداد بین دولتی ازبکستان و افغانستان در مورد استرداد مجرمین و ارائه کمک های حقوقی به خانواده های مهاجران غیر قانونی از روز گذشته اجرایی شد.

قرارداد بین دولتی بین ازبکستان و افغانستان در مورد استرداد در تاریخ 17 اکتبر سال 2016 میلادی و قرارداد پیرامون ارایه کمک حقوقی برای امور مدنی، خانوادگی و کیفری در تاریخ 5 اکتبر سال 2017 میلادی منعقد شد.

قرارداد استرداد افراد، مظنونان و متهمین، شرایط و مدت حبس موقت  آنها را تا ارسال درخواست رسمی در نظر دارد.

بر اساس قرارداد ارایه کمک حقوقی به خانواده های مهاجران غیر قانونی یا افراد بدون تابعیت که به طور دایم در این کشور اقامت دارند در قلمرو این کشور از حمایت حقوقی مانند شهروندان آن کشور برخوردار هستند.

این قرارداد به گسترش بیش از پیش همکاری‌های حقوقی در زمینه امور مدنی و خانوادگی با اهداف حمایت از حقوق و منافع قانونی شهروندان و همچنین تقویت همکاری‌های متقابل نیروی پلیس 2 کشور در مسایل جلوگیری از جرایم کمک می‌کند.  

مبادلات بازرگانی 2 کشور در سال 2017 میلادی با 19 درصد افزایش نسبت به سال قبل در سطح 617 میلیون و 100 هزار دلار قرار گرفت.

همچنین مبادلات بازرگانی این 2 کشور طی 5 ماه سال 2018 میلادی با 15 درصد افزایش در سطح 286 میلیون و 700 هزار دلار قرار گرفت. 

هم اکنون در ازبکستان 110 شرکت با سرمایه سرمایه گذاران افغانی و در افغانستان نیز 8 شرکت با حضور بازرگانان ازبک فعالیت می‌کنند.   

افغانستان استقلال این کشور را در تاریخ 22 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 13 اکتبر سال 1992 میلادی بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/.

نظر شما