شناسهٔ خبر: 34610550 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

معادلات انرژي

صاحب‌خبر -

 اطلاعيه شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي:

دسترسي آسان‌تر به رمز کارت هوشمند سوخت

شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران، در اطلاعيه شماره پنج خود روش‌هاي دسترسي آسان‌تر به رمز کارت هوشمند سوخت را معرفي کرد.

به گزارش شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران، در اطلاعيه شماره پنج اين شرکت آمده است:شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران براي رفاه حال هموطنان عزيز و به‌منظور دسترسي آسان‌تر به رمز کارت هوشمند سوخت اعلام کرد: از تاريخ 16 مرداد تا 16 شهريورماه امسال، مالکان خودروهايي که رمز کارت هوشمند سوخت خود را فراموش کرده‌اند، مي‌توانند با وارد کردن رمز پيش‌فرض چهار رقم سمت راست کد ملي شخصي که کارت هوشمند سوخت به نام آن صادر شده است رمز کارت هوشمند سوخت خود را فعال‌سازي کنند.مالکان خودروها همچنين به‌منظور درخواست کارت هوشمند سوخت المثني، مي‌توانند با مراجعه حضوري به دفاتر پليس +10، درخواست کارت هوشمند سوخت المثني خود را ثبت کنند.شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران از مالکان خودروهايي که کارت هوشمند سوخت آنها در باجه معطله شرکت پست است، درخواست کرد با مراجعه به سايت www.epolice.ir و وارد کردن پلاک خودرو، بارکد پستي کارت هوشمند سوخت خود را دريافت و با مراجعه به سايت www.post.ir، بخش رهگيري مرسولات پستي، کارت سوخت خود را پيگيري کنند، يا همچنين مي‌توانند با مراجعه به دفاتر پستي و ارائه بارکد، کارت هوشمند سوخت شخصي خود را دريافت کنند.

سقوط توليد نفت اوپک به پايين‌ترين ميزان پنج سال اخير

نظرسنجي پلاتس نشان داد اوپک در ژوييه با کاهش توليد بزرگترين اعضايش شامل عربستان سعودي، ايران، نيجريه، ليبي و ونزوئلا، کمترين ميزان توليد نفت را در پنج سال گذشته داشته است.

به گزارش ايسنا، نظرسنجي "اس اند پي گلوبال پلاتس" از مقامات صنعتي، تحليلگران و بررسي آمار کشتيراني نشان داد توليد اوپک در ژوييه با وجود رشد توليد شش عضو اين گروه، به 29.88 ميليون بشکه در روز سقوط کرده که 210 هزار بشکه در روز کمتر از ژوئن بوده است.

پايبندي اعضاي اوپک به توافق کاهش توليد در ژوييه افزايش يافت زيرا عربستان سعودي بسيار پايين‌تر از سقف توليدش، نفت توليد کرد و پايبندي کمتري عراق و نيجريه به پيمان محدوديت عرضه را جبران کرد.

نرخ پايبندي 11 عضو مشارکت کننده در پيمان کاهش توليد در ژوييه به 117 درصد رسيد که بالاتر از 105 درصد در ژوئن بود.

با اين حال تلاش‌هاي اوپک براي متعادل کردن بازار به دليل کندي رشد تقاضا در بحبوحه ضعف اقتصاد جهاني، به کندي پيش مي‌رود.

قيمت نفت خام از اوايل ژوييه که اوپک و 10 توليدکننده غيراوپک با تمديد 9 ماهه کاهش توليد 1.2 ميليون بشکه در روز تا مارس سال 2020 موافقت کردند، بيش از پنج درصد کاهش پيدا کرده است.

اين کاهش قيمت در حالي روي داده که توليد نفت اوپک از دسامبر که اعضاي اين گروه با اجراي دور دوم توافق کاهش توليد موافقت کردند، 2.55 ميليون بشکه در روز کاهش پيدا کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما