شناسهٔ خبر: 34580595 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

سخنگوی سازمان تعزیرات :

دلال‌بازی‌های گوشت کی جمع می‌شود؟ /برخورد با 4 کارمند متخلف تعزیرات

سخنگوی سازمان تعزیرات در نشست خبری امروز خود به تشریح اقدامات تعزیری این سازمان در مقابله با قاچاق و تخلفات صنفی و اداری اصناف و ادارات و سازمان‌ها پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حقوقی  قضایی  خبرگزاری موج ،  سید یاسر رایگانی در نشست خبری امروز خود در تشریح اقدامات تعزیری حوزه قاچاق کالا و ارز گفت: در سال جاری ۳۰ هزار و ۲۳ پرونده در رابطه با قاچاق وارد سازمان تعزیرات شده است که در مقایسه با سال گذشته رشدی ۲۷ درصدی داشته است.

وی اضافه کرد : اما پرونده های مختومه طبق آماری که تهیه شده است، رقم ۲٨ هزار و ۴۵۷ نشان میدهد که نسبت به سال ۹۷ رشدی ۲۴ درصدی را نشان میدهد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در ادامه یاد آور شد : پرونده های مختومه ۲۴ درصد رشد داشته و به ۲۸هزار و ۵۷۷ پرونده رسیده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد:  رسیدگی به تخلفات ارزی و عدم ایفای تعهدات بر عهده شعب تعزیرات است. مجازات این متخلفان بین شش ماه تا یک سال تعلیق کارت بازرگانی و برگرداندن ارز دریافتی است.

* باید همه مسئولان به میدان بیایند

رایگانی در بخش دیگری از سخنانش با تصریح بر این نکته که در بحث رسیدگی به تعزیرات باید همه مسئولان به میدان بیایند ، عنوان کرد: در سال ۹۷ در تهران بیش از ۲۰۰ پرونده را به اداره صنعت معدن و تجارت تهران فرستادیم اما هیچ پاسخ و اقدامی به ما ارائه نکرده اند.

*دلال‌بازی‌های گوشت کی جمع می‌شود؟

مدیر کل روابط عمومی سازمان تعزیرات  در تشریح معضل دیگری که در حال حاضر گریبانگیر کشور است گفت: در رابطه با قیمت عرضه گوشت قرمز بنده خودم با هفت نفر از دامداران مطرح کشور گفتگو کرده ام.

وی ادامه داد: دلالان با قیمت ۲۶ تا ۲۸ هزار تومان می خرند اما قیمتی که به دست مصرف کننده می رسد ۱۰۰هزار تومان است و این بیش از سه برابر قیمت است و در حالی است که دلال در این بین سود عمده می برد با این وجود که در تولید کشور هیچ نقشی ندارد.

رایگانی در ادامه گفت: رئیس اتحادیه، قیمت گوشت گرم گوساله را حدود 30 هزار تومان اعلام کرد. دامدار گوساله را 8 و نیم میلیون تومان می‌خرد و در یک سال 5 و نیم میلیون برایش هزینه می‌کند و الان خریدار گوساله زنده را کیلویی 26 تا 28 هزار تومان از دامدار خریده و گوشت را در بازار 100 هزار تومان می فروشد. علت این تفاوت قیمت چیست؟ دلال‌بازی‌ها کی جمع می‌شود؟

*تعزیرات و اجرای احکام

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در ادامه این نشست یاد اور شد: در اجرای احکام تعداد ۱۳۹ هزار و ۵۶۵ پرونده در ۱۳۸ روز نخست سال جاری مختومه شده و میزان ۲ هزار میلیارد و ۲۲۰ میلیارد ریال جزای نقدی وصول شده است. از این تعداد ۳۵ پرونده مختومه و بیش از ۱۰ میلیارد ریال میزان محکومیت این پرونده ها  بوده اما آنچه که ازاین مبلغ وصول شده است، ۴۴۶ میلیارد ریال بوده است.

* اقدمات گشت های تعزیرات 

رایگانی ادامه داد: با ابراز گلایه از اظهاراتی که با عنوان نبود گشت تعزیرات عنوان می شود متذکر شد: بر خلاف آنچه که عنوان می شود از ابتدای سال تا ۱۴ مردادماه تعداد ۹ هزار و ۳۳ گشت مشترک انجام و ۴۳ هزار و ۲۶۸ مورد بازرسی انجام شده که ۱۶ هزار و ۸۴۲ واحد بدون تخلف، ۱۵ هزار و ۴۸۹ واحد داری تخلف بوده اند. ۱۰ هزار و ۹۳۷ مورد نیز به منظور پیشگیری از تخلفات تذکر دریافت کرده اند و در مجموع ۱۸ هزار و ۹۴۵ پرونده برای متخلفان تشکیل شده که به پرداخت ۳۹۲ هزار میلیارد ریال محکوم شده اند.

*قاچاق کاغذ

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در تشریح اقدامات تعزیری در حوزه کاغذ اظهار داشت: تعداد ۱۴۶ پرونده در حوزه کالا و خدمات و ۲۹ پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز جمعا به ارزش ۲۲۶ میلیارد ریال با موضوع کاغذ وارد سازمان شده که ۱۲۵ پرونده در حوزه کالا و خدمات و ۲۵ پرونده در حوزه قاچاق کاغذ مختومه شده است و متهمان در ۹۱ پرونده کالا و خدمات به پرداخت یک میلیارد و ۸۷۱ میلیون ریال جریمه نقدی و متخلفان ۱۶ پرونده قاچاق در این موضوع به پرداخت ۷ میلیارد و ۳۶۵ میلیون ریال محکوم شدند.

*برخورد تعزیرات با کارکنان خود

رایگانی در خصوص شایعه تاثیر کارمندان سازمان تعزیرات بر روند پرونده ها در مقابل دریافت رشوه گفت: برخی از سایت های کم مخاطب برای دیده شدن متوسل به بزرگ نمایی و کذب نویسی می شوند. در حالی که در پی اطلاع ریاست سازمان تعزیرات مبنی بر برخی سواستفاده های مالی و سومدیریت در طول ۳ تا ۴ ماه گذشته دفتر مرکزی حراست بدون اغماض و با کار کارشناسی به بررسی موضوع پرداختند که در خاتمه تحقیقات مشخص شد ۴ نفر از کارکنان و مدیران در همین خصوص به مراجع قضائی معرفی شدند که در حال تحقیق در مراجع قضائی هستند که جرم آنها در بخش اداری مالی بوده و موضوع به هیچ وجه اخذ رشوه نبوده است.

*افزایش غیر قانونی بلیت هواپیما

رایگانی با انتقاد از افزایش قیمت بلیت هواپیما گفت: بلیط های هواپیما در ساز و کار درستی به فروش نمی رسد و کف‌ و سقف قیمت رعایت نمی شود. تاسیس شعبه ای در تهران برای رسیدگی به این شکایت ها در نظر گرفته شده است.

*تخلف مترو در افزایش قیمت بلیت

وی در ادامه در واکنش به افزایش افزایش قیمت بلیت مترو گفت: با افزایش قیمت بلیت مترو و عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک پرونده‌ای در شعبه 43 تعزیرات تهران تشکیل و مشخص شد که با توجه به حکم دیوان عدالت، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری نمی‌توانسته است بیش از نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی، نرخ عوارض سالیانه طرح ترافیک را افزایش دهد و این سازمان برخلاف رأی دیوان عدالت اداری، عمل  کرده است. ضمن آنکه سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری اقدام به افزایش سطح ساعت تردد در محدوده طرح ترافیک کرده بود که شعبه تعزیرات تخلف را محرز دانست و این سازمان را به یک هزار و 352 میلیارد ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم و ملزم کرد مبالغ اضافه دریافتی را به شهروندان پرداخت کند.

نظر شما