شناسهٔ خبر: 34562582 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

قیمت گذاری کالا‌ها نباید با قیمت بازار متفاوت باشد

وزیر کشور با تاکید بر اینکه مردم باید به قیمت گذاری کالا‌ها اعتماد کنند، گفت: این قیمت گذاری نباید به گونه‌ای باشد که قیمت اعلام شده با قیمت بازار متفاوت باشد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه سی و‌دومین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، اظهار کرد: جلسه امروز با حضور بیشتر اعضا تشکیل شد. طبق روال در ابتدای جلسه گزارشی از مصوبات و پیگیری‌ها از جمله ذخایر گندم، بنادر و تخلیه کالا‌ها انجام شد.

وزیر کشور افزود: موضوع اطلاع رسانی دادگاه‌های مفاسد اقتصادی در جلسه مطرح شد؛ ضمن اینکه اصل مبارزه با فساد خوب بوده و قدرت بازدارندگی را به دنبال خواهد داشت.

رحمانی فضلی با بیان اینکه نوع پردازش خبری دادگاه مفاسد اقتصادی باید در میان مردم اعتماد ایجاد کند، گفت: افکار عمومی نباید با اطلاع رسانی ضعیف دادگاه مفاسد اقتصادی، آسیب ببیند.

وی با اشاره به اینکه مردم باید به قیمت گذاری کالا‌ها اعتماد کنند؛ افزود: البته این قیمت گذاری نباید به گونه‌ای باشد که قیمت اعلام شده با قیمت بازار متفاوت باشد، ستاد تنظیم بازار و وزارت صمت این موضوع را پیگیری می‌کنند.

وزیر کشور تصریح کرد: موضوع افزایش قیمت برخی کالا‌ها در ۱۰۰ قلم کالا ۱۶ قلم بین ۴ تا ۲۵ درصد کاهش داشته و ۱۴ قلم کالا به همین نسبت افزایش قیمت داشته است و بقیه کالا‌ها تقریبا با ثبات بوده است یعنی منها و به اضافه دو بوده است که این نشان دهنده ثبات نسبی در قیمت هاست.

رحمانی فضلی بیان کرد: همچنین درباره افزایش قیمت مرغ در این جلسه گزارشی داده شد و توضیحاتی که جهاد کشاورزی داد، مقرر شد تا تنظیم بازار با ذخایری که دارد و با اعمال سیاست‌های موضوعی ظرف هفته جاری بتواند تدبیری بیندیشد که ما ثبات قیمت مرغ را داشته باشیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه ۲ امر بازارسازی و قیمت سازی در جلسه امروز مطرح شد، یادآور شد: قوه قضائیه سایت‌هایی که روی قیمت سازی‌ها اقدامات نامناسبی کرده بودند، شناسایی و گزارش بسیار خوبی به ما ارائه کرد که مقرر شد متناسب با سیاست‌های وزارت صمت اقدامات لازم صورت بگیرد و این قیمت سازی‌ها بیشتر در شبکه‌های خارج از کشور به خصوص در بحث اقامت و سرمایه گذاری بوده است.

نظر شما