شناسهٔ خبر: 34560551 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور:

۲۰۰ میلیارد تومان به طرح های اقتصادی خراسان جنوبی اختصاص می یابد

بیرجند- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور از اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان به طرح های اقتصادی اشتغال زا در خراسان جنوبی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد امید عصر دوشنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری خراسان جنوبی بیان کرد: خراسان جنوبی یکی از استان های هدف در مجموعه فعالیت های توسعه روستایی است.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی در سال های گذشته در روستاها اقدامات خوبی انجام داده است، افزود: در حال حاضر ۳۸ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور وجود داشته که ۹۰ درصد از آن ها از خدمات زیربنایی و زیرساختی بهره مند هستند.

امید از وجود ۶۲هزار آبادی و روستا در سطح کشور خبر داد و افزود: ۹۰ درصد از جمعیت روستاهای زیر ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار هستند.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره مند بوده و تا سال آینده بحث گاز رسانی در این روستاها جمع می شود.

امید با بیان اینکه ۸۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند، افزود: مراکز آماری دنیا هم اذعان کرده اند که نظام جمهوری اسلامی در توجه به روستاها بسیار منصفانه عمل کرده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور بیان کرد: طی سال های گذشته علی رغم فعالیت های انجام شده، برخی از روستاها خالی می شد که دولت علاوه بر توسعه زیرساخت ها به سمت ایجاد اشتغال روستایی رفت.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته بر اساس لایحه ای در مجلس، تسهیلات اشتغال روستایی ۱.۵ میلیارد دلار بوده است، گفت: تاکنون ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ابلاغ شده است.

امید با بیان اینکه در حال حاضر توجه دولت به اشتغال، کار، تولید و ثروت آفرینی در روستا است، افزود: مناسفانه چهار هزار کلاس درس در روستاها در مدارسی که طی ۱۰ سال گذشته احداث شده، خالی شده است.

وی با اشاره به دیگر خدمات دولت در روستاها بیان کرد: امروز بیش از دو هزار واحد بوم گردی در کشور داریم که نشان می دهد در منابع و تسهیلات روستایی بسیار مطلوب عمل شده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغال روستایی نرخ بیکاری در کشور را کاهش داده است، افزود: همچنین این تسهیلات باعث شده تا سهم اشتغال روستایی در سبد اشتغال کشور در سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یابد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ادامه داد: همچنین بر اساس آمارها نرخ مهاجرت معکوس به روستاها از نرخ مهاجرت بیشتر شده است.

امید با بیان اینکه کیفیت کارها در پرداخت تسهیلات از زیبایی های خراسان جنوبی است، افزود: قطع به یقین به درخواست استان برای منابع جدید از محل اعتبارات متمرکز کمک می کنیم.

وی با اشاره به درخواست استاندار خراسان جنوبی مبنی بر تامین اعتبار برای توسعه زیرساخت های استان گفت: در این امر کمک جزئی خواهیم داشت.

امید همچنین با اشاره به درخواست استاندار مبنی بر اختصاص دو هزار میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال خراسان جنوبی گفت: این میزان اعتبار به خراسان جنوبی اختصاص می یاید.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور خواستار شد: نماینده ها برای استمرار تسهیلات اشتغال پایدار روستایی همکاری و  کمک کنند.

نظر شما