شناسهٔ خبر: 34555374 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی یزد:

قیمت تعیین شده مرغ 12هزار و 900 تومان است / مشکلی در تامین نهاده های دامی نداریم

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی یزد گفت: با افزایش عرضه مرغ به کشتارگاه ها و بازار شاهد کاهش قیمت مرغ نیز خواهیم بود چراکه اگر عرضه زیاد شود، تقاضا نیز تنظیم خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسئول ستاد تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در رابطه با قیمت تولید و عرضه مرغ در این استان، گفت: در وضعیت تولید و عرضه مرغ کمبودی نداریم و مرغ به میزان کافی در سطح بازار وجود دارد.

سید حسین بخشایش، در رابطه با قیمت گذاری مرغ نیر اذعان داشت: دولت با بررسی جوانب مختلف، قیمت مرغ 12هزار و 900 تومان در هرکیلوگرم به صورت سراسری اعلام کرده است.

وی ادامه داد: هر چند مرغ به قیمت ها بالاتر در بازار عرضه می شود اما ملاک قیمت 12 هزار و 900 تومان است و فروش بیشتر از این قیمت تخلف محسوب می شود.

وی افزود: با افزایش عرضه مرغ به کشتارگاه ها و بازار شاهد کاهش قیمت مرغ نیز خواهیم بود چراکه اگر عرضه زیاد شود، تقاضا نیز تنظیم خواهد شد و حتی می توانیم شاهد کاهش قیمت مرغ نیز باشیم همانگونه که در مقطعی قیمت در بازار ارزان تر از قیمت تعیین شده توسط دولت بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: فصل تابستان و گرمای زیاد باعث شده تا مرغداران با احتیاط بیشتری نسبت به جوجه ریزی اقدام کنند به همین علت عرضه مرغ در بازار کمتر شده است اما کمبودی نداریم.

وی ادامه داد: هزینه تمام شده تولید مرغ در استان یزد به نسبت استان های دیگر بیشتر است به همین دلیل مرغداران نیز با مشکلاتی در تولید و عرضه مرغ مواجه هستند.

 مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی یزد، اذعان داشت: در رابطه با نهاده های دامی نیز در حال حاضر کمبودی در استان یزد نداریم و نهاده های لازم برای دامداران و مرغداران به میزان کافی تامین شده و می شود.

انتهای پیام/م*       

برچسب‌ها:

نظر شما