شناسهٔ خبر: 34528479 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

واکنش اردن به تلاش‌ صهیونیست‌ها برای ورود به مزار هارون نبی(ع)

وزیر اوقاف اردن در واکنش به تلاش سفارت رژیم صهیونیستی برای تسهیل ورود گردشگران صهیونیست به مزار هارون نبی(ع)، تأکید کرد این مکان همچنان تعطیل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالناصر ابوالبصل» وزیر اوقاف اردن تأکید کرد که مزار هارون نبی (ع) از پنجشنبه گذشته به دنبال انتشار فیلمی از اجرای آئین تلمودی صهیونیست‌ها در آن، تعطیل شده است.

این اظهارات وزیر اردنی در حالی است که برخی رسانه‌های محلی از تلاش سفارت رژیم صهیونیستی برای تسهیل ورود گردشگران صهیونیست به مزار هارون نبی (ع) خبر داده بودند.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، وزیر اوقاف اردن که برای به جا آوردن مناسک حج به عربستان سعودی سفر کرده است، افزود که کلیدهای مزار هارون نبی به اداره اوقاف استان معان تحویل داده شده و هیچ کس حق ورود به آن را ندارد مگر اینکه موافقت وزارت اوقاف را کسب کرده باشد.

حدود ۵۰۰ گردشگر صهیونیست پنجشنبه گذشته در منطقه پترا حضور داشت و مراسم تلمودی را در مزار حضرت هارون (ع) به جا آورده‌اند.

وزارت اوقاف اردن در بیانیه‌ای ورود غیرقانونی این افراد به مزار حضرت هارون (ع) را محکوم و تأکید کرده است که درباره این موضوع تحقیق کرده و کسانی که اجازه ورود این صهیونیست‌ها را صادر کرده‌اند، بازخواست خواهند شد.

پیش از این نیز تعدادی از نمایندگان اردن خواستار وضع قوانینی در خصوص منطقه پترا شدند که به موجب آن تملک اراضی این منطقه و مناطق جنوب کشور توسط صهیونیست‌ها ممنوع شود.

این نمایندگان از اینکه دولت پیش‌نویس اصلاحیه قانون مربوط به منطقه پترا را به پارلمان ارسال کرده اما صهیونیست‌ها را از تملک در این منطقه به بهانه سرمایه‌گذاری مستثنی نکرده است، ابراز تعجب کردند.

انتهای پیام/م

نظر شما