شناسهٔ خبر: 34516889 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

سخنگوی قوه قضاییه: قوه قضاییه اراده جدی در برخورد با مفاسد دارد

میزان نوشت: اسماعیلی گفت: اهتمام دستگاه قضا در برخورد با مفاسد اقتصادی و مجازات مرتکبان این دسته از جرایم، بیانگر این است که قوه قضاییه اراده جدی در برخورد با مفاسد دارد.

صاحب‌خبر -

 غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در برنامه نگاه یک در پاسخ به سئوالی در رابطه با مبارزه با فساد و  ۹۷۸ حکم صادره در این زمینه، اظهار کرد: اهتمام دستگاه قضا در برخورد با مفاسد اقتصادی و مجازات مرتکبان این دسته از جرایم، در شرایط و اوضاع و احوال امروز جامعه ما که به هیچ عنوان سوءاستفاده افراد سودجو را برنمی‌تابد، بیانگر این است که قوه قضاییه اراده جدی در برخورد با مفاسد دارد و چاره‌ای جز مجازات مرتکبین و متخلفین نیست.

وی افزود: احکامی که در دوره اخیر در رابطه با مفاسد اقتصادی صادر شده که عدد ٩٧٨ آخرین آمار آن بود در بین این احکام، ٩ مورد حکم اعدام، چهار مورد حبس ابد، ٤٤ مورد حکم حبس بین بیست تا سی سال وجود داشته است.

وی ادامه داد: بر این اساس ١١٦ مورد حکم انفصال از مشاغل و خدمات داشته‌ایم. ده مورد در کنار سایر مجازات‌ها حکم تبعید از محل اقامت به سایر بخش‌ها و ١٦١ مورد هم مجازات شلاق وجود داشته است که از ناحیه همکاران قضایی سختکوش و پاکدست و مقتدر ما صادر شده است که جمع زیادی از مرتکبین این جرایم به مجازات اعمال خود رسیده‌اند.

64231

نظر شما