شناسهٔ خبر: 34514333 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

77 میلیارد ریال تسهیلات به خسارت دیدگان سیل در دهلران پرداخت شد

رییس بنیاد مسکن شهرستان دهلران از پرداخت مبلغ 77 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه و بلاعوض به واحدهای مسکونی خسارت دیده در سیل امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام-دهلران، سجاد نقیبی رئیس اداره بنیاد مسکن شهرستان دهلران ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در دهلران از پرداخت تسهیلات سیل به متقاضیان خبر داد و گفت: با توجه به خسارت‌های وارد آمده ناشی از سیل در فروردین ماه سال‌جاری به منازل مسکونی استان ایلام بلافاصله ثبت نام و تشکیل پرونده برای واحدهای خسارت دیده در اثر سیل از طریق بنیاد مسکن در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به ثبت تعداد 900 درخواست در مهلت قانونی اعلام شده یعنی تا پایان فروردین ماه امسال، افزود: پس از بازدید کارشناسان این اداره تعداد 130 واحد تعمیری و 93 مورد نیز از نوع احداثی (شهری و روستایی) ارزیابی شد و مابقی درخواست ها نیز بدون خسارت و یا خسارت جزئی ناشی از سیل از سوی کارشناسان گزارش شدند.

رئیس اداره بنیاد مسکن شهرستان دهلران تصریح کرد: پس از طی مراحل تشکیل پرونده، بازدید کارشناسان و ثبت در سامانه در مجموع مبلغ 50 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه تعمیری در بخش شهری و روستایی و همچنین مبلغ 20 میلیون ریال بصورت تسهیلات بلاعوض به مالکان واحدهای مسکونی خسارت دیده پرداخت شد.

وی گفت: همچنین در بخش احداثی روستایی به هر واحد مسکونی مبلغ 400 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه و 100 میلیون ریال نیز بصورت کمک بلاعوض از سوی بنیاد مسکن به افراد واجد شرایط پرداخت شد.

نقیبی اضافه کرد: در بخش تسهیلات احداثی شهری نیز مبلغ 500 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه و 120 میلیون ریال کمک بلاعوض به متقاضیان پرداخت شد.

رئیس اداره بنیاد مسکن شهرستان دهلران از رایگان بودن صدور پروانه ساخت برای واحدهای احداثی خبر داد و عنوان کرد: مبلغ کل اعتبار از محل کمک به سیل زدگان 17 میلیارد ریال کمک بلاعوض و 60 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد 5 درصد است.
 
انتهای خبر/970810

نظر شما