شناسهٔ خبر: 34511675 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

محکومیت سنگین خانواده کیمیا خودرو

پایگاه خبری، تحلیلی و اقتصادی جهان صنعت نیوز – جهان صنعت به شما قدرت تحلیل و پیشبینی می‌دهد محکومیت سنگین خانواده کیمیا خودرو - احکام صادر شده برای مهدی فتاحی، عضو هیات مدیره و مرتضی فتاحی عضو هیات مدیره و دل نیا فتاحی مدیر عامل کلاهبرداری است.

صاحب‌خبر -

جهان صنعت نیوز:  حکم متهمان پرونده کیمیا خودرو در حالی صادر شد که  افراد دخیل در این پرونده به احکام سنیگنی از حبس های طولانی تا رد مال محکوم شدند. محکومیت سنگین خانواده کیمیا خودرو شامل انفصال از خدمات دولتی و عمومی بخش دیگری از احکام صادر شده از سوی قاضی پرونده برای متهمان شرکت کیمیاخورو اسپرلوس است.

احکام صادر شده برای مهدی فتاحی، عضو هیات مدیره و مرتضی فتاحی، عضو هیات مدیره و دل نیا فتاحی، مدیر عامل این شرکت بر مبنای مشارکت در کلاهبرداری شبکه ای است.

این افراد به ترتیب به تحمل ۲۵ سال، ۱۵ سال و ۲۰ سال حبس محکوم شدند.

متهمان که همگی از خانواده فتاحی هستند به استرداد اموال کسب شده از مجرای کلاهبرداری، پرداخت جزای نقدی، انفصال از خدمات دولتی و رد مال کسب شده محکوم شدند.

این پرونده متهمان ردیف های چهارم تا هشتم هم داشت که آن ها هم به اتهامات مشابهی محاکمه شدند.

این افراد که عبارتند از: عبدالنبی حسین پور،  علیرضا اشرف تاری، نسرین الهیاری، اعظم کریمی و سمیه عفت دوست همگی به ۱۰ سال حبس محکوم شده اند.

بر اساس رای دادگاه شعبه چهارم ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی، متهمان ردیف چهارم تا هشتم به استرداد وجوه سپرده گذاران مالباخته هم محکوم شدند

این پرونده همچنین ۷ متهم متواری دارد که به صورت غیابی محاکمه شده اند.

مجوز  شرکت کیمیا خودرو اسپرلوس هم ابطال شد و متهمان پرونده به مدت ۲ سال از دریافت کارت بازرگانی، ارز دولتی، ثبت سفارش، خدمات دولتی و عمومی و دریافت دسته چک و اسناد تجاری محروم شدند.

نکته جالب این محاکمه این است که این احکام قطعی است و تجدیدنظر ندارد.

محاکمه متهمان پرونده شرکت کیمیا خودرو اسپرلوس به ریاست قاضی صلواتی در پنج جلسه منجر به صدور حکم شد.

 

نظر شما