شناسهٔ خبر: 34510148 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور:

قانون در کارگروه ساماندهی مد ولباس باید اجرا شود

تهران-ایرنا- سرپرست کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، گفت: ماموریت من اجرای دقیق قانون کارگروه ساماندهی مد ولباس و بزرگترین دغدغه ام برنامه ریزی صحیح برای تقویت کاستی های موجود است.

صاحب‌خبر -

با گذشت بیش از ۶ روز از ابلاغ حکم معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص انتصاب حجت‌الاسلام مهدی سیف‌جمالی به عنوان سرپرست کارگروه مد و لباس کشور هنوز این خبر از سوی این نهاد رسانه‌ای نشده است.

بر اساس این حکم  حمید قبادی دبیر پیشین این کارگروه، از سمتش برکنار و حجت الاسلام و المسلمین مهدی سیف جمالی به عنوان سرپرست این کارگروه معرفی شد.

در متن حکم سیف‌جمالی آمده است: «به استناد تبصره ۳ ماده یک و ماده ۳ آئین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی مد و لباس به موجب این حکم به عنوان سرپرست دبیرخانه کارگروه ساماندهی مد و لباس منصوب می‌شوید.

امید است با استعانت از خداوند متعال و همکاری و همراهی سایر اعضای محترم کارگروه در تحول اهداف این بنیاد (بنیاد مد و لباس کشور) موفق و مؤید باشید.»

حجت‌الاسلام مهدی سیف‌جمالی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی و هنری ایرنا به عنوان سرپرست کارگروه مد و لباس کشور بر نقش همه اعضای حقوقی کارگروه  مد و لباس برای تحقق تحول در این حوزه  تاکید کرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت سمت در کنار صدا و سیمای جمهوری اسلامی به صورت قانونی موظف به  مشارکت در برنامه های  کارگروه مدو لباس هستند درحالی که اکنون تنها شاهد فعالیت وزارت ارشاد هستیم و دیگر اعضا فعال نیستند.

وی با اشاره به نقش آموزش در این کارگروه گفت: وزرات آموزش و پرورش موظف است در راستای برنامه های کارگروه مد و لباس در کنار ساماندهی لباس های دانش آموزان در مدارس با الگوسازی های صحیح در پوشش نقش خود را ایفا کند.

سیف جمالی بر نقش صدا و سیما در فرهنگ سازی و معرفی الگوهای پوشش در کشور تاکید کرد و گفت یکی از اهداف من فعال کردن پتانسیل هایی است که طبق قانون در خدمت کارگروه تعریف شده است و می توان از آنها در راستای پیشبرد برنامه های کارگروه بهره برد.

وی با اشاره به برگزاری فشن شوهای غیر مجاز در کشور گفت: نظارت بر محتوای این نوع رویدادها به عهده اماکن و نیروی انتظامی است و در این حوزه نیازمند کارهای پژوهشی و علمی هستیم تا بتوانیم مطابق با نیازهای کشور پاسخگوی جامعه باشیم و با توجه به شرایط فعلی برگزاری چنین رویدادی به صورت قانونی دور از انتظار است.

وی با اشاره به گرانی پوشاک تولید داخل کشور نسبت به نمونه های خارجی آن گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از اعضای حقوقی کارگروه است که باید در کنار کارگروه مد لباس نقش آفرینی کند و از تولید ملی حمایت کند تا بتوانیم قیمت تمام شده پوشاک ایرانی را برای مصرف کننده به حداقل رساند.

وی با اشاره به نقش کارگروه مد لباس درترویج فرهنگ اسلامی گفت: عفاف و حجاب یک موضوع فرهنگی و اجتماعی است که مراکز علمی و مذهبی با استفاده از مباحث روانشناختی و جامعه شناختی باید آن را در جامعه نهادینه کنند.

سرپرست کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور افزود: کارگروه مد و لباس باید به نحوی در این راستا حرکت کند که بتواند رضایت جامعه مذهبی را تأمین کند و همینطور با تعریف الگوهای اسلامی و ایرانی مدل های کاربردی را به نحوی مطابق با نیازهای جامعه تولید کند که به فرم، رنگ و راحتی لباس نیز توجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی سیف جمالی، پیش از این مدیر عامل بنیاد ملی مد و لباس بوده است.

نظر شما