شناسهٔ خبر: 34505862 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

دستگیری عاملان قتل در باقرشهر

رئیس پلیس آگاهی پایتخت، از دستگیری ۲ برادر در باقرشهر خبر داد که با استفاده از سلاح سرد، جوانی را در یک مغازه لباس فروشی به قتل رسانده بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، سردار علیرضا لطفی، در تشریح این خبر به پایگاه خبری پلیس، گفت: عصر روز چهارم مرداد ماه امسال، طی تماس شهروندان ساکن کهریزک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، وقوع یک نزاع و درگیری در یک مغازه لباس فروشی به ماموران اطلاع داده شد.

این مقام ارشد انتظامی، عنوان داشت: بلافاصله ماموران کلانتری ۱۷۵ باقرشهر به محل اعزام و به بررسی موضوع پرداختند که در نتیجه مشخص شد درگیری ۲ برادر به نام‌های "شایان" و "شاهین"، با صاحب یک مغازه لباس فروشی و دوست وی(مقتول) به نام "قادر" بوده که طی آن پس از یک نزاع و درگیری شدید ۲ برادر مذکور با سلاح سرد مغازه دار و دوستش را مجروح کرده‌اند.

وی افزود: بلافاصله با هماهنگی از سوی ماموران کلانتری تیم پزشکی اورژانس مصدومان را به بیمارستان منتقل کردند اما "قادر"(دوست مغازه‌دار) به خاطر شدت جراحات وارده فوت شد.

سردار لطفی تصریح کرد: با اعلام این خبر به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت، تیمی از کارآگاهان به همراه تیم بررسی صحنه جرم و تشخیص هویت و همچنین بازپرس کشیک ویژه قتل، در محل جنایت حاضر شدند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت، بیان داشت: در بررسی اولیه مشخص شد مقتول در اثر ضربات وارده با جسم تیز به گردن فوت کرده که در تحقیقات بعدی از محل جنایت و شاهدان عینی، مشخص شد که ۲ برادر مذکور از افراد شرور منطقه هستند که ابتدا شایان با مراجعه به مغازه لباس فروشی با صاحب مغازه درگیری لفظی داشته و با دخالت کردن مقتول شدت درگیری بالا می گیرد و بعد از گذشت چند دقیقه برادر شایان، وارد درگیری شده و با سلاح سردیکه در دست داشتند مالک مغازه و دوستش را مجروح کرده و متواری می شوند.

وی افزود: کارآگاهان در بررسی محل جنایت متوجه وجود دوربین مداربسته شده و با دیدن تصاویر لحظه جنایت بخشی از زوایای پنهان قتل آشکار شد که با تمجیع اطلاعات به دست آمده دستگیری ۲ برادر شرور در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با انجام اقدامات پلیسی و بهره گیری از روش‌های علمی کشف جرم، مخفیگاه ضاربان در محدوده ورامین شناسایی شد و با هماهنگی از سوی مرجع قضایی در تاریخ ۹ مرداد ماه، طی یک عملیات ضربتی هر ۲ نفر دستگیر و به پلیس آگاهی پایتخت منتقل شدند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت، افزود: شایان در تحقیقات اقرار کرد که پس از رهایی از زندان برای خرید لباس به مغازه مذکور مراجعه کرده و چون پولی نداشته از او خواسته لباس را به صورت مجانی به او بدهد که این مساله به درگیری منجر شده و دوست وی (مقتول) که در مغازه حاضر بوده وارد ماجرا شده و این مساله باعث دخالت برادرش(شاهین) و به قتل منجر شده است.

سردار لطفی با اشاره به این که در بررسی سوابق هر ۲ برادر مشخص شد، از افراد شرور منطقه باقرشهر و دارای چندین سابقه کیفری در زمینه شرارت، تیراندازی و مواد مخدر هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به اعتراف هر ۲ برادر به نزاع منجر به قتل، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت در پایان، با توصیه به شهروندان، گفت: بیش از یک سوم قتل های کشور به صورت ناگهانی و با استفاده از سلاح سرد اتفاق می افتد و این در حالی است که حمل سلاح سرد، جسارت نزاع با دیگران را افزایش می دهد؛ نزاعی که در هر حال برنده ای ندارد. همراه داشتن سلاح سرد و استفاده از آن، بی شک پشیمانی و ضرر به دنبال داشته و انگیزه ارتکاب جرم را افزایش می دهد؛ خویشتنداری، متانت، تدبیر و مدارا در پیشگیری از انواع خشونت و حتی قتل، نقش چشمگیر و غیر قابل انکاری دارد و بدانیم که در نزاع های آنی، به طور ناخودآگاه از سلاح سرد در دسترس استفاده می شود؛ بنابراین، سلاح سرد با خود حمل نکنیم.

نظر شما