شناسهٔ خبر: 34498951 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دستگیری اعضای باند سرقت خودرو در غرب کشور/ کشف ۷۰۰ میلیون تومان خودرو و قطعات جانبی از سارقان

سرهنگ تاجره از انهدام باند سرقت خودرو در غرب کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

دستگیری اعضای باند سرقت خودرو در غرب کشور/ کشف ۷۰۰ میلیون تومان خودرو و قطعات جانبی از سارقانبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ فرزاد تاجره سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ، گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر سرقت دو خودرو زانتیا در شمال و شمال غرب تهران موضوع برای بررسی در دستور کار ماموران کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس، قرار گرفت.

او گفت: پس از انجام اقدامات عملیاتی دو متهم شناسایی شدند و مشخص شد که افراد به صورت باندی اقدام به سرقت خودرو‌ها می‌کردند، پس از اعتراف متهمان دستگیر شده درباره محل مخفیگاه همدستانش در یکی از استان‌ها غربی کشور، تیم عملیاتی پلیس پیشگیری پس از اخذ نیابت قضایی به محل مورد نظر اعزام شد.

سرهنگ تاجره با اشاره به دستگیری ۳ متهم دیگر تصریح کرد: افراد د اعترافات خود اعلام کردند که پس از سرقت خودرو‌ها با زرن برچسب اقدام به پلاک گذاری جدید می‌کردند و پس از آن کار سندگذاری جدید انجام و در آخر نیز خودرو‌های مسروقه را به فروش می‌رساندند.

وی افزود: در این پرونده ۳ دستگاه خودرو زانتیا، ۵ تا دستگاه خودرو‌هایی که اجزای آن قطعه قطعه شده بودند، ۳۰ درب خودرو، ۲۰ درب صندوق عقب خودرو، ۷ داشبورد، ۴ باک بنزین تعدادی نیز و گیربکس و سایر قطعات خودرو کشف شد.

به گفته سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت، ارزش اموال مکشوفه حدود۷۰۰ میلیون تومان است.

سرهنگ تاجره با بیان اینکه سارقان خودرو در کسری از ثانیه درب اتومبیل‌ها را باز می‌کردند، خطاب به شرکت‌های خودرو ساز اظهار کرد: کارخانه‌ها از جی پی اس استفاده کنند و آن را در محلی تعبیه کنند که سارقان به راحتی نتوانند آن را پیدا کنند.

او افزود: در ساخت خودرو‌ها از درب‌های ضد سرقت استفاده شود و شرکت‌هایی که لوازم خودرو مانند قفل پدال و قفل فرمان و ... تهیه می‌کنند به موارد ایمنی دقت کنند و همچنین شهروندان در زمان خرید و فروش خودرو از اصالت خودرو‌ها مطمئن شوند و پس از آن اقدام به خرید کنند.

<div id="video-display-embed-code_10330555" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/7024132/10330555?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما