شناسهٔ خبر: 34480949 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزیر اطلاع رسانی یمن؛

عملیات عدن و الدمام ابهت آمریکا و عربستان را شکست

خبرگزاری صداوسیما

وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن عملیات عدن و الدمام ابهت آمریکا و عربستان سعودی را شکست و حامل این پیام بود که هر کسی تسلیم آمریکا باشد, در امان نیست.

صاحب‌خبر -

وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن با تشریح اهداف و پیامدهای عملیات روز چهارشنبه نیروهای مشترک یمنی علیه مواضع متجاوزان و مزدوران آنان در الدمام و عدن, تأکید کرد این عملیات ابهت آمریکا و عربستان سعودی را شکست و حامل این پیام بود که هر کسی تسلیم اوامر آمریکا باشد, در امان نیست.
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم, ضیف الله الشامی وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن در صنعا در مصاحبه با این شبکه در مورد حملات موشکی و پهپادی روز چهارشنبه نیروهای مشترک یمنی به پادگان مزدوران ائتلاف سعودی در عدن گفت: دشمن هر روز در یمن مرتکب جنایت هایی می شود و ما هر روز شاهد جنایتی جدید و حملات هوایی هستیم که برخی روزها تعداد آن به صدها حمله می رسد. در این حملات, کودکان و زنان و غیر نظامیان در بازارها کشته می شوند. مراکز غیر نظامی, بازارها و حتی سالن ها و مجالس عروسی هدف قرار می گیرند و هیچ چیزی در یمن باقی نمانده مگر اینکه هدف حملات ائتلاف متجاوز قرار گرفته است. از این رو ناگزیر باید اقدامات عملی و بازدارنده در پیش گرفته شود تا به دشمن سعودی در عمق خاک خودش پاسخ داده باشیم. بر این اساس, مرحله پاسخ دادن به حملات متجاوزان و ایجاد بازدارندگی در مقابل آنان به صورت گسترده و مستمر آغاز شده است و یگان موشکی و پهپادی ما وارد مراحل تهاجمی خود خود شده است. آخرین جنایت ائتلاف متجاوز سعودی این بار در بازار آل ثابت در ناحیه قطابر استان صعده که مملو از غیرنظامیان بود و بر اثر آن 40 نفر به شهادت رسیدند که بیشتر آنان کودکان بودند. این حمله فاجعه بسیار بزرگی آفرید, به ویژه که دشمن می خواست با این حمله برای یک عملیات نظامی زمینه سازی کند تا به منطقه مذکور نفوذ کند, اما این تلاش با شکست مواجه شد. اغلب کشته شدگان عملیات اخیر ما و کسانی که به اسارت گرفته می شوند و کسانی که در پادگان ها آموزش می بینند از خائنان و مزدوران در عدن و سایر استان های اشغال شده هستند. دشمن سعودی از مزدوران و خائنان به عنوان ابزارهایی برای دفاع از ارتش و نیروهای خود در مرزها استفاده می کند. در حال حاضر نظامیان سعودی و خارجی در خط مقدم جبهه ها نیستند و فقط خائنان و مزدوران را به خطوط مقدم می فرستند تا با فرزندان کشور خود رو به رو شوند. از این رو باید پیامی قوی به خائنان و مزدوران فرستاده می شد تا بدانند ما قادر هستیم آنان و مکان های تجمع شان و فرماندهان و چهره های سرشناش آنها را هدف قرار دهیم, به ویژه شخصیت هایی که مزدوران و ائتلاف متجاوز و عربستان و امارات, آنان را از بارزترین شخصیت ها و فرماندهان خود می دانند. ابوالیمامه ( منیر الیافعی) مسئول اداره زندان های مخفیانه امارات در عدن بود. او ابزار قدرت و خشونت امارات در نیروهای کمربند ایمنی و یگاهن های پشتیبانی بود و مدت زمان زیادی در عربستان زندگی کرده بود و عربستان در عملیات نظامی متعدد به او اعتماد می کرد.

<div id="video-display-embed-code_3792163"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2490503/3792163?width=400&height=300"></script></div>


الشامی در شرح جزئیات عملیات الدمام گفت: این عملیات همزمان با عملیات عدن انجام گرفت تا به جهان و منطقه خلیج (فارس) این پیام را ارسال کند که کسانی که تسلیم آمریکا می شوند و آمریکا آنان را مدیریت می کند در امان نیستند. ما می بینیم ترامپ با یک تماس تلفنی می تواند موازین حکومتی را در عربستان, امارات و بحرین و هر کشور دیگری در خلیج (فارس) تغییر دهد. ما می دانیم ناوهای جنگی آمریکا به صورت گسترده در آبهای منطقه حضور دارند و پایگاه های نظامی این کشور در منطقه خلیج (فارس) مستقر هستند. پیام قوی حمله امروز ما به الدمام این است که موشک های ما از فضای یمن و منطقه خلیج (فارس) عبور کرد و به منطقه شرقی عربستان رسید بدون اینکه هیچ قدرت بازدارنده آمریکایی یا هر ناو و پایگاه نظامی زمینی بتواند با آن مقابله کند. با وجود اینکه پایگاه های آمریکا به وفور در منطقه خلیج (فارس) مستقر هستند ولی نتوانستند این موشک ها را رهگیری کنند و در مقابله با آن شکست خوردند. نوع این موشک هنوز اعلام نشده است و من نمی توانم درباره آن سخن بگویم و جزئیاتش را فاش سازم. چرا که ما همیشه سخن گفتن را به بعد از عمل کردن موکول می کنیم و اگر نیاز باشد سخنگوی رسمی نیروهای مسلح می تواند درباره جزئیات آن توضیح دهد. ما فقط می توانیم درباره پیام های سیاسی, نظامی, امنیتی و اطلاعاتی این عملیات سخن بگوییم. این عملیات به لحاظ اطلاعاتی موفقیت بزرگی کسب کرد, چه در عرصه میدانی و چه به لحاظ دسترسی به نزدیکان فرماندهان مزدوران و عناصر داخلی آنها و چه از نظر حملات پهپادی که با دقت بالا به اهداف خود اصابت کرد. در این عملیات از تکنیک ها و تکنولوژی های سطح بالا و نفوذ اطلاعاتی بسیار عظیمی استفاده کردیم. این عملیات موفقیت آمیز بود و هدف خود را در حمله به پادگان الجلاء در عدن محقق ساخت. همچنین حمله موشکی به الدمام پیامی قوی را به همراه داشت, چرا که این منطقه از اراضی یمن فاصله داشت و بیانگر این بود اگر متجاوزان حملات هوایی خود را متوقف نکنند و از این ملت و تحمیل خواسته های خود بر آن دست نکشند, چه بسا این موشک ها به فاصله های دورتر و مناطق و اهداف دیگری برسد که به خیال دشمن و همه متحدان آن نیز خطور نکند. این پیام ها بسیار قوی هستند و جنبه اقتصادی نیز دارند.

نظر شما