شناسهٔ خبر: 34475640 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کاهش دما تا 5 درجه در استان‌های شمالی‌/گردوخاک در زابل

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: روزهای جمعه و شنبه در سواحل دریای خزر، شمال آذربایجان غربی، مازندران، گلستان، اردبیل و آذربایجان شرقی‌، کاهش دمای ۳ تا ۵ درجه و بارش پراکنده در برخی ساعات، پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

امیرحسین نقشینه در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور اظهار داشت:‌ ‌‌اوایل امشب در استان‌های مازندران، گلستان، برخی مناطق غرب و جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات البرز مرکزی رشد ابر پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی اضافه کرد:‌ روزهای جمعه و شنبه در سواحل دریای خزر، شمال آذربایجان غربی، مازندران، گلستان، اردبیل و آذربایجان شرقی‌، کاهش دمای ۳ تا ۵ درجه و بارش پراکنده در برخی ساعات پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین روزهای جمعه و شنبه در استان‌های البرز، تهران، سمنان، اصفهان، قم و مرکزی وزش باد شدید و گرد و خاک دور از انتظار نیست.

نقشینه با اشاره به اینکه در سه روز آینده آسمانی صاف و آفتابی در اغلب شهرها خواهیم داشت، افزود: در این مدت در شرق کشور به خصوص زابل وزش باد شدید با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی اظهار داشت: در هفته آینده روزهای یکشنبه و دوشنبه، آسمان صاف است و دما‌ در ‌سواحل شمالی کشور افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: روز سه‌شنبه هفته‌ آینده با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، کاهش نسبی دما و بارش پراکنده در سواحل خزر دور از انتظار نیست.

نقشینه بیان کرد: آسمان تهران فردا ابری در بعدازظهر افزایش ابر گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و طی روزهای شنبه تا دوشنبه هفته آینده نیز آسمان تهران صاف است، همچنین بیشینه دمای تهران فردا ۴۰ درجه و روز شنبه نیز ۴۰ درجه خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی اظهار داشت فردا اهواز با بیشینه دمای ۴۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۱۲ درجه بالای صفر و همچنین شهرکرد با کمینه دمای ۱۵ درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما