شناسهٔ خبر: 34473534 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرکل آژانس انرژی اتمی دو ماه دیگر مشخص می‌شود

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ماه اکتبر منصوب می‌شود تا از ژانویه سال آینده میلادی رسماً آغاز به کار کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سازمان ملل امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که قرار است مدیرکل جدید خود را در ماه اکتبر (مهر-آبان) منصوب کند تا در ماه ژانویه سال آینده میلادی رسماً آغاز به کار کند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، «کورنل فروتا» دیپلمات رومانیایی تا زمانیکه کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص جانشین دائم «یوکیا آمانو» مدیرکل سابق آژانس که چندی پیش بر اثر ابتلا به سرطان جان خود را از دست داد، به توافق برسند، به عنوان سرپرست موقت آژانس فعالیت خواهد کرد.

طبق تصمیم امروز (پنجشنبه) شورای حکام 35 کشور آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز پایانی ثبت‌نام برای نامزدی ریاست‌ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پنجم سپتامبر (14 شهریور ماه) خواهد بود.

31 تیرماه، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی نامه‌ای به کشورهای عضو، از فوت «یوکیا آمانو» مدیرکل این سازمان خبر داد. (جزئیات بیشتر) و سوم مردادماه نیز، شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «کورنل فروتا» هماهنگ‌کننده ارشد این سازمان را به عنوان مدیرکل موقت این سازمان انتخاب کرد.

خبر درگذشت آمانو در حالی منتشر شد که رسانه‌های خارجی پیش از آن گزارش داده بودند آمانو خواستار آن است که تا پیش از ماه مارس (اسفند) سال آینده میلادی، به دلیل مشکلات جسمی سمت مدیرکلی آژانس را به فرد دیگر واگذار کند. 

انتهای پیام/ق

نظر شما