شناسهٔ خبر: 34469078 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عملیات مشترک پهپادی و موشکی انصارالله به پادگان الجلاء در عدن

71145

انصارالله یمن مسؤولیت حمله به پادگان نظامی الجلاء در غرب عدن را که منجر به کشته شدن ده‌ها نیروی پلیس از جمله فرمانده امنیتی شد، برعهده گرفت و اعلام کرد، این عملیات با موشک بالستیک و پهپاد انجام گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه المسیره، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به انصارالله اظهار کرد، یگان‌های پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عملیاتی مشترک رژه نظامی نیروهای مزدور و فرماندهان آنها را هدف قرار دادند.

وی افزود:‌ این رژه در پادگان الجلاء با پهپاد قاصف کی ۲ و موشک بالستیک میان‌برد که تاکنون رونمایی نشده بود، هدف گرفته شد. این پادگان در کنترل نیروهای کمربند امنیتی مورد حمایت امارات است.

به گفته این سخنگو، عملیات مشترک ارتش رژه نظامی مزدوران و جنگجویان وابسته به دولت مستعفی یمن را هدف گرفت و به لطف خدا دقیقا به هدف اصابت کردند.

سرتیپ یحیی سریع تاکید کرد: رژه نظامی به عنوان مقدمه‌ای برای پیشروی و حمله به مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان‌های ضالع و تعز بود که در نطفه خفه شد.

القحوم یکی از رهبران انصارالله هم به المیادین گفت:‌ در پادگان الجلاء به هم ریخته است. دشمن مرحله بازنگری در عملکرد خود را آغاز کرده و اختلافات سعودی - اماراتی کاملا روشن شده است.

وی اظهار کرد: نظام سعودی در این جنگ تنها خواهد ماند لذا باید در رویکردش بازنگری کند.

المیادین گزارش داد، تعداد کشته‌های حمله به پادگان ۴۱ تن و تعداد زخمی‌ها نیز ده‌ها تن برآورد شده است.

البته خبرگزاری فرانسه به نقل از وزارت بهداشت وابسته به دولت مستعفی یمن از افزایش تلفات دو حمله به عدن به ۴۹ تن خبر داد.

منابع به اسکای نیوز گفتند، سرتیپ منیر الیافعی فرمانده تیپ اول حمایت و پشتیبانی در کمربند امینی در عدن در این انفجار کشته شد.

این در حالی است که پیشتر شبکه اسکای نیوز عربی گزارش داده بود، در اثر انفجاری علیه مرکز پلیس الشیخ عثمان در مرکز عدن پنج نیروی پلیس کشته و ۳۰ تن دیگر زخمی شدند که در میان آنها غیرنظامیان هم دیده می‌شوند.

عدن پایتخت دولت موقت یمن وابسته به عبدربه منصور هادی است.

انتهای پیام

نظر شما