شناسهٔ خبر: 3446425 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بن‌های ویژه‌ای برای خرید کتاب در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است

به طور عملیاتی در سراسر استان‌های کشور ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری خوب و موثری را با ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها برقرار کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زمینه همکاری بین دو وزارتخانه آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار گسترده است و برای فرهنگ‌سازی جامعه در امر کتاب کتابخوانی باید از نسل کودک و نوجوان آغاز کرد.

به گزارش ایلنا، علی جنتی اظهار کرد: کتاب و کتابخوانی در ارتقاء سطح فرهنگ جامعه نقش بسیار چشمگیری دارد و نباید مظلوم واقع شود؛ در این زمینه همکاری دو وزارتخانه آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی در شورای فرهنگ عمومی نیز بسیار چشمگیر است.

وی افزود: بهترین بخشی که باید در این دوره هدف‌گذاری روی آن‌ها انجام شود، نسل کودک و نوجوان است و باید کتاب‌های جذاب، متنوع و متناسب برای این قشر تهیه و تولید شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری نمایشگاه‌های متنوع در عرصه کتاب کودک و نوجوان تاثیر زیادی در تشویق آن‌ها و والدینشان دارد.

جنتی خاطرنشان کرد: به طور عملیاتی در سراسر استان‌های کشور ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری خوب و موثری را با ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها برقرار کرده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین بن‌های ویژه‌ای برای خرید کتاب دانش آموزان در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: کتاب‌های کودک و نوجوان برای تجهیز کتابخانه‌های کلاسی مدارس ابتدایی و کتابخانه‌های مدارس متوسطه و... در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته و این همکاری در طول سال ادامه دارد.

نظر شما