شناسهٔ خبر: 34464219 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

ماموریت جدید داماد ترامپ

صاحب‌خبر -

داماد و مشاور رئیس جمهوری آمریکا در سفری به منطقه خاورمیانه به دنبال جلب حمایت رهبران برخی کشورهای عربی از ابعاد اقتصادی طرح معامله قرن و در ادامه، اجرای ابعاد سیاسی این طرح است. رئیس جمهور آمریکا به دنبال برگزاری یک اجلاس بین‌المللی صلح در کمپ دیوید است. 
به گزارش ایسنا، رسانه‌های آمریکایی از جمله مجله سیاسی «ونتی‌فر» اعلام کردند، جارد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در راستای ادامه تحرکاتی که روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن گذشته در کارگاه منامه آغاز شد، عصر دوشنبه آمریکا را به مقصد خاورمیانه ترک کرده است. کارگاه منامه بر بررسی ابعاد اقتصادی طرح پیشنهادی آمریکا برای خاورمیانه موسوم به معامله قرن متمرکز بود. کاخ سفید امیدوار است در مقابل ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری به ارزش ۵۰ میلیارد دلار برای نوار غزه، کرانه باختری و سه کشور عربی مجاور، موفق به اجرای ابعاد سیاسی این طرح شود. طبق این طرح، فلسطینی‌ها با کمک برخی کشورهای عربی مجبور به امتیازدهی‌هایی به نفع اسرائیل در خصوص شهر قدس اشغالی، حق بازگشت پناهجویان و مرزهای کشور فلسطین می‌شوند.
طبق گزارش مجله ونتی‌فر، سفر کوشنر به منطقه خاورمیانه شامل پنج مقصد از جمله اراضی اشغالی، اردن، مصر، عربستان و مراکش خواهد بود. روزنامه واشنگتن پست نیز نوشت، امارات نیز یکی دیگر از مقاصد این سفر منطقه‌ای کوشنر خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما