شناسهٔ خبر: 3445476 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

وزارت ورزش و جوانان در انتخابات روسای فدراسیون‌ها دخالت نکند

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که دولت حق ندارد فدراسیون‌ها را دولتی کند و در انتخابات روسای آنها دخالت کند.

صاحب‌خبر -

سید هادی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه مجلس تلاش می‌‌کند باشگاه‌های خصوصی شود و مدیریت آنها دولتی نباشد، عنوان کرد: نمی‌پذیریم که وزارت ورزش در انتخابات روسای کمیسیون‌ها دخالت کند و فدراسیون‌ها را هم دولتی کند.

 نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:دولت باید زمینه را برای حضور افراد توانمند در عرصه ورزش را فراهم کند. نه اینکه به افراد نزدیک به خود اشاره کند تا در انتخابات روسای فدراسیون حاضر شوند.

وی ادامه داد: افرادی باید ریاست فدراسیون‌های ورزشی را برعهده گیرند که قدرت جذب اسپانسر را داشته باشند نه اینکه به کمک‌های دولتی وابسته باشند.  ورزش ما نیازمند افراد متفکر، مدیر و آشنا با فضای اقتصادی و اجتماعی است.

به گفته این عضو کمیسیون صنایع و معادن،  فردی باید عهده دار فدراسیون‌های ورزشی شود که بتواند در میادین دنیا، مجالس بین‌المللی و مسابقات آسیایی و غیره حاضر شود.

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس تاکید کرد: اگر فردی با نظر و اشاره وزارت ورزش و جوانان عهده دار فدراسیونی شود، رفتار و کاری است اشتباه. باید فردی توانمندی در این جایگاه حاضر شود که بتواند از عهده نمایندگی ایران در مسابقات بین‌المللی و  مجالس ورزشی دنیا بر آید.

بر اساس این گزارش، دخالت مکرر دولت‌ها در انتخاب روئسای فدارسیون‌های ورزشی ، همواره نگرانی و استرس جدی در مورد احتمال تعلیق رشته های ورزشی را در میان ورزشکاران و هواخواهان آن رشته به دنبال داشته است و اینک نیز ، نفوذ روز افزون برخی چهره های منتسب به وزارت ورزش برای حضور در فدراسیون ها ، نگرانی‌ها در این زمینه را تشدید کرده است.

پیش از این برخی رسانه ها به «تلاش های آشکاری» اشاره کردند تا «فرد خاصی نزدیک به وزارت ورزش به هر نحو ممکن، رئیس این فدراسیون شود»./

پایان پیام

نظر شما