شناسهٔ خبر: 34453811 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

سیمای دفاع مقدسی سیما در پایان هفته

گروه هنر ــ شبکه‌های سیما در پایان هفته با نگاهی ویژه به دفاع مقدس، فیلم‌هایی را روی آنتن می‌فرستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «افق»، «میهمانان غریب خاک»، «ویلایی‌ها»، «ناشناس»، «خداحافظ رفیق»، «مهاجر»، «پرنده کوچک خوشبختی»، «دور افتاده»، «الله مزار»، «خدا نزدیک است» و... فیلم‌هایی هستند که پنجشنبه و جمعه ۱۰ و ۱۱ مرداد ماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

شبکه یک

فیلم سینمایی «افق» به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور پنج‌شنبه ۱۰ مرداد ماه ساعت ۲۳ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. داستان فیلم در مورد حمله نیرو‌های ایرانی به اسکله راداری الامیه عراق است. جهانبخش سلطانی، سیدجواد هاشمی، مهرزاد نوشیروانی، علی داروییان و حمید صالحین در فیلم سینمایی «افق» هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «میهمانان غریب خاک» به کارگردانی سیدمحمد مختاری، جمعه ۱۱ مرداد ماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: ۵ شهید بعد از ۱۸ سال به طور معجزه آسایی تقریباً سالم در کوه‌های کردستان پیدا می‌شوند. پنچ زن از خانواده‌های مفقودالاثر برای شناسایی شهیدان به محل می‌آیند. بی‌بی و مادر دیگری فرزندان خود را در میان شهیدان می‌یابند، اما ... سیروس تقی‌نژاد، شقایق رهبری، مریم بوبانی، میترا خواجه‌نیان و شیوا خسرو‌مهر در فیلم سینمایی «میهمانان غریب خاک» هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه دو سیما

فیلم تلویزیونی «یکی مثل من» به کارگردانی سینا خزاعی‌فر، پنج‌شنبه ۱۰ مرداد ماه ساعت ۸ صبح از شبکه دو سیما پخش می‌شود. در این فیلم خواهیم دید: جعفر که در صدد است ازدواج موفقی داشته باشد، از طریق دفتر مشاوره به دنبال همسر متناسب برای خود می‌گردد. روزی از طریق دفتر مشاوره با دختری به نام گلناز آشنا می‌شود که تا ۹۰ درصد، با او تناسب و همخوانی دارد. در ادامه این دو نفر با یکدیگر ازدواج می‌کنند. از سوی دیگر دکتر جوانی به نام سپهر، با دختر لجباز و پرشوری به نام نرگش آشنا شده و آن‌ها نیز با یکدیگر ازدواج می‌کنند. بر حسب اتفاق، این دو زوج با یکدیگر همسایه می‌شوند جعفر و گلناز در نهایت آرامش و خوشی و سپهر و نرگس هم دائم با هم جر و بحث و دعوا دارند. یکبار که جعفر و گلناز، قصد پادرمیانی برای سپهر و نرگس دارند، کم‌کم زندگی خودشان دچار اختلافاتی می‌شود، به طوری که جعفر می‌پندارد اینکه همیشه با همسرش در توافق و آرامش زندگی کنند چندان هم خوب نیست و بد نیست گاه مخالفت‌ها و اختلاف نظر‌هایی هم در این میان وجود داشته باشد. این باور به تدریج باعث به وجود آمدن اختلافات جدی بین جعفر و همسرش شده تا حدی که گلناز به قهر از خانه جعفر می‌رود. از سوی دیگر ملاطفت‌ها و صبوری‌های گلناز، روی نرگس تأثیر مثبت گذاشته و او تصمیم می‌گیرد ... کیوان صباغ، شقایق رهبری، سروش طاهری و مرجان علوی در فیلم تلویزیونی «یکی مثل من» بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» به کارگردانی منیر قیدی، جمعه ۱۱ مرداد ماه ساعت ۱:۳۰ بامداد از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. این فیلم قصه خانواده‌های فرماندهان سپاه و ارتش در سال ۱۳۶۵ است. عزیز زن ۵۰ ساله‌ای است که همراه نوه‌هایش وارد مجموعه ویلا‌ها می‌شود. الیاس نیز راننده بسیجی است که هر وقت وارد مجموعه می‌شود همه نگران این می‌شوند که شاید خبر شهادت یکی از فرماندهان را بدهد. پس از مدتی سیما که عروس عزیز است از تهران می‌آید تا بچه‌های خود را به خارج از کشور ببرد... طناز طباطبایی، پریناز ایزدیار، آناهیتا افشار، ثریا قاسمی و علی شادمان در فیلم سینمایی «ویلایی ها» ایفای نقش کرده‌اند.

شبکه سه سیما

فیلم تلویزیونی «ناشناس» به کارگردانی حمید بهمنی، پنج‌شنبه ۱۰ مرداد ماه ساعت ۱۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود. این فیلم روایتگر قصه جوانی به نام موسی است که قصد دارد با دختر دایی خود، هانا ازدواج کند، اما زمانی که منتظر آمدن ماشین برای برگشتن به پشت جبهه است متوجه می‌شود دوستانش در حال رفتن به مأموریت شناسایی هستند؛ او به اصرار با آن‌ها همراه می‌شود، اما در این مأموریت مجروح شده و نیمی از صورتش دچار سوختگی شدید می‌شود. موسی برای برگشتن نزد خانواده و ازدواج با هانا، دچار کشمکش درونی شدیدی می‌شود و ... بابک انصاری، محمد حاتمی، هیلدا خسروی، خسرو شهراز و شهین علیزاده در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم سینمایی «خداحافظ رفیق» به کارگردانی بهزاد بهزادپور، پنج‌شنبه ۱۰ مرداد ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه سه سیما پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: مسلم در شهری شلوغ، غریب و بی‌کس مانده، زخمی بر جگر دارد و غمی در دل و انتظاری تلخ در چشم ... که این فراق دردناک کی به پایان می‌رسد... کاوه خداشناس، بابک نوری و مهسا پورغلامی در فیلم سینمایی «خداحافظ رفیق» بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «مهاجر» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا، جمعه ۱۱ مرداد ماه ساعت ۱۴:۳۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود. در این فیلم خواهید دید: هواپیما‌های بدون سرنشین مهاجر که از روی زمین کنترل می‌شود جهت انجام عملیاتی شناسایی در پشت خطوط دشمن به کار گرفته می‌شوند. به‌دلیل برد محدود دستگاه کنترل، خلبانان در دو ایستگاه مقابل، رودرروی هم و در خطوط دشمن مستقر می‌شوند. خلبانی که به خطوط دشمن نفوذ کرده، در حالی که با دشمن درگیر می‌شود، با مهارت عملیات شناسایی را انجام می‌دهد و هواپیما را در هوا تحویل خلبان دوم می‌دهد. در حالی که علی‌رضا حاتمی و ابراهیم اصغرزاده در فیلم سینمایی «مهاجر» ایفای نقش کرده‌اند.

شبکه چهار سیما

فیلم سینمایی «پرنده کوچک خوشبختی» به کارگردانی پوران درخشنده، پنج‌شنبه ۱۰ مرداد ماه ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: ملیحه بر اثر ضربه روحی در کودکی قدرت تکلم را از دست داده است و با یادآوری گذشته دچار تشنج عصبی می‌شود. اما معلم او تصمیم دارد ملیحه را هر طور شده آموزش دهد. امین تارخ، هما روستا، جمیله شیخی و آزیتا لاچینی در فیلم سینمایی «پرنده کوچک خوشبختی» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

شبکه شما

فیلم تلویزیونی «الله مزار» به کارگردانی محمد باقری نیکو، پنج‌شنبه ۱۰ مرداد ماه ساعت ۲۴ از شبکه شما پخش خواهد شد. داستان فیلم درباره یک پسر از یک طایفه است که با دختری از طایفه‌ی دیگر که با هم مشکل داشته‌اند ازدواج می‌کند. با روی دادن اتفاقاتی، درگیری مابین برادر عروس به نام جعفر قلی با داماد رخ می‌دهد که منجر به کشته شدن وی می‌شود. به واسطه این قتل پدر و برادر عروس به زندان می‌افتند و عروس یکه و تنها با پسر خردسالش باقی می‌ماند. با این‌که می‌داند طایفه همسر متوفایش پذیرای او نیستند و کمر به قتل او بسته‌اند درمانده و پریشان به دامان خانواده همسرش پناه می‌برد. در کمال ناباوری مورد حمایت‌های مادر شوهرش قرار می‌گیرد و این مرهمی است بر زخم‌های قلب رنجیده عروس جوان. در کشاکش کینه دو طایفه که در فکر انتقام هستند با پیدا شدن مدارکی رازی برملا می‌شود... سحر سلیمانی، شرف انساء نیرومند و فرزانه رمضانی در فیلم تلویزیونی «الله مزار» هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «شریف» به کارگردانی قاسم انصاری، جمعه ۱۱ مرداد ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه شما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان آمده است: شریف، جوان بلوچ، با ضمانت سلطان، سروان اداره آگاهی، از زندان خارج می‌شود تا در مراسم تدفین پدرش شرکت کند. شریف به جرم قتل پیروز، برادر قادر و نادر، به زندان افتاده است. اگرچه پدر پیروز از گناه شریف گذشته و او را قصاص نکرده، اما قادر و نادر کماکان قصد انتقام جویی از شریف را دارند. شریف قبل از رفتن به زندان قصد ازدواج با مهرپری، دختر سلطان را داشته، اما حالا سلطان راضی به این کار نیست. ماه بی‌بی، پیرزنی است که خود فرزند ندارد، اما شریف را همچون فرزند خود دوست دارد. بهرام، که یکی از دوستان ناباب شریف است، قرآن قدیمی و قیمتی ماه بی‌بی را می‌دزدد. شریف که می‌بیند سلطان در این قضیه به او مظنون است تصمیم می‌گیرد با یافتن بهرام و پس گرفتن قرآن، بی گناهی و طینت پاک خود را اثبات نماید. عاقبت شریف با همراهی و هوشیاری پلیس موفق به یافتن قرآن می‌شود و ... جمشید جهانزاد، رضا فیاضی، بهناز جعفری و مارال اصغریان در فیلم تلویزیونی «شریف» بازی کرده‌اند.

شبکه افق

فیلم سینمایی «خدا نزدیک است» به کارگردانی علی وزیریان، جمعه ۱۱ مرداد ماه ساعت ۱۷ از شبکه افق پخش خواهد شد. در این فیلم خواهید دید: رضا با موتور مسافرکشی می‌کند. او در نگاه اهالی شیرین‌عقل است لیکن در باطن جوانی با عاطفه و مهربان و برخوردار از سلامت کامل ذهنی است. در نزدیکی محل زندگی رضا روستای کوچکی است که بخشی از جاده آن در مسیر سیل ویران شده است. اهالی برای تردد به آنجا ناچارند با موتور‌های مسافرکش و از راه جنگلی عبور کنند. در همین ایام لیلا معلم جدید روستا از راه می‌رسد و برای رفتن به مدرسه ناچار می‌شود با موتور سفر کند. بابک حمیدیان، الناز شاکردوست، سعید نیک‌پور و مینا جعفرزاده در فیلم سینمایی «خدا نزدیک است» ایفای نقش کرده‌اند.

شبکه نمایش

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «لاک پشت‌های نینجا ۲»، «یک تیر و دو نشان» به کارگردانی اسماعیل میهن‌دوست، «بگذار گریه کنم»، «برف‌های کلیمانجارو»، «گرگ دریا ۱»، «شب دهم» به کارگردانی جمال شورجه و «پیامد» پنج‌شنبه ۱۰ مرداد ماه ساعت ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۷، ۱۹، ۲۱ و ۲۳ از شبکه نمایش روی آنتن می‌رود.

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «ماهی سیاه کوچولو» به کارگردانی مجید اسماعیلی، «دیوار»، «افسانه درخت»، «گرگ دریا ۲»، «نفوذی» به کارگردانی احمد کاوری و «یدک کش شماره ۲۲»، جمعه ۱۱ مرداد ماه ساعت ۱۳، ۱۵، ۱۷، ۱۹، ۲۱ و ۲۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما