شناسهٔ خبر: 34450515 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

از سوی مرکز سنجش پزشکی؛

جزئیات آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی منتشر شد

جزئیات زمان و محل آزمون شفاهی و کتبی دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی سال ۹۸ اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شصت و ششمین دوره آزمون کتبی دانشنامه تخصصی پزشکی و سی و سومین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی صبح روز پنجشنبه ۷ شهریور ۹۸ در یکی از دانشگاه‌های شهر تهران برگزار خواهد شد. آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی در دو قسمت کتبی و شفاهی برگزار می‌شود، حدنصاب نمره قبولی جهت کسب مدرک دانشنامه تخصصی ۷۰ درصد کل نمره آزمون کتبی و ۷۰ درصد کل نمره آزمون شفاهی خواهد بود.  

داوطلبان آزمون این  دو دوره می‌بایست با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام و مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir از امروز ۹ مرداد تا ۱۸ مرداد ماه نسبت به ثبت نام اینترنتی و دریافت کد رهگیری اقدام کنند.

داوطلبان آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی بعد از انجام فرایند ثبت نام میبایت در بازه زمانی ۲ تا ۳ شهریورماه با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی از روند انجام ثبت نام خود با خبر شوند، تا در صورت لزوم، جهت تکمیل  فرایند ثبت نام مدارک  خود را ارسالی کنند.

کارت ورود به جلسه این آزمون در روز‌های ۵ و ۶ شهریور ماه از طریق سایت اینترنتی sanjeshp.ir توزیع می‌شود. حوزه امتحانی هر داوطلب بنا به راهنمای مربوطه از سوی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی تعیین و در هنگام توزیع کارت ورود به جلسه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. همچنین نتایج این آزمون با توجه به شرح مندرج در برگه راهنما توزیع کارت، از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام  خواهد شد.

افرادی که موفق به کسب ۷۰ درصد از نمره کل آزمون کتبی می‌شوند «نمره ۱۰۵ از نمره کل ۱۵۰» به عنوان قبول شده آزمون کتبی دانشنامه تخصصی محسوب و مجاز به شرکت در آزمون شفاهی دانشنامه تخصصی خواهند بود.

زمان و محل آزمون شفاهی دانشنامه تخصصی که به صورت KFP/PMP/OSCE /MMI و سایر روش‌های ارزشیابی شفاهی و یا مبتنی بر رایانه برگزار می‌شود در هنگام توزیع کارت ورود به جلسه امتحان محل و زمان دقیق برگزاری آزمون شفاهی به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

داوطلبان شرکت در آزمون دانشنامه تخصصی که فارغ التحصیل گواهینامه در سال‌های قبل هستند لازم است در هنگام ثبت نام جهت شرکت در آزمون مربوطه گواهی اشتغال بکار اخذ شده از دانشگاه محل خدمت ضریب K. به تاریخ روز و یا گواهی اتمام خدمات مربوطه با تائید معاونت درمان دانشگاه محل خدمت به همراه سایر مدارک را ارائه دهند. همچنین کلیه دستیاران واجد شرایط شرکت در آزمون دانشنامه تخصصی ملزم به ارائه تائیدیه از دانشکده پزشکی و معاونت آموزشی دانشگاه محل آموزش هستند.

جزئیات سی و سومین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی
کلیه داوطلبان آزمون سی و سومین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی لازم است تا تاریخ ۱۵ آذر ماه سال ۹۸ دوره دستیاری فوق تخصصی خود را به پایان برسانند. همچنین میبایست حداکثر ظرف مدت یکسال پس از اتمام دوره آموزش خود در آزمون گواهینامه و دانشنامه رشته مربوطه شرکت کنند. در صورت عدم شرکت داوطلبان در این آزمون یک دوره مردودی برای آن‌ها محاسبه خواهد شد.

مردودین آزمون گواهینامه فوق تخصصی از سال ۹۸ و بعد از آن مشمول یک سال تمدید دوره هستند  این داوطلبان پس از حداکثر  سه بار مردودی، از سیستم آموزشی به عنوان دستیار فوق تخصصی اخراج می‌شوند.  

اعتبار قبولی آزمون نهایی کتبی فوق تخصصی ۵ سال است. داوطلبان در صورت عدم شرکت و یا عدم موفقیت در آزمون شفاهی در مدت مذکور، موظف به شرکت مجدد در آزمون نهایی کتبی هستند. افرادی که در آزمون نهایی کتبی فوق تخصصی پس از یکسال تمدید دوره مردود شده اند منحصرا یک نوبت دیگر مجاز به شرکت در آزمون کتبی خواهند بود.

همچنین داوطلبان این دوره موظف به دفاع از پایان نامه فوق تخصصی خود  قبل از شرکت در آزمون دانشنامه هستند و در صورت عدم دفاع از پایان نامه حق شرکت در آزمون را نخواهند داشت.

لازم به ذکر است، محل و زمان دقیق برگزاری آزمون شفاهی دانشنامه فوق تخصصی که به صورت PMP و یا OSCE و سایر روش‌های ارزشیابی شفاهی و یا مبتنی بر رایانه برگزار می‌شود در هنگام توزیع کارت ورود به جلسه اعلام می‌شود.

نظر شما