شناسهٔ خبر: 34447029 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ثمرات معنوی و آثار ادبی مرحوم حسین آهی همیشه جاودان خواهد بود

تهران- ایرنا- مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی با تسلیت درگذشت استاد حسین آهی، گفت: بی تردید ثمرات معنوی و آثار ادبی آن جان گرامی تا همیشه و تا آنگاه که از زبان و ادب فارسی، نامی در میان باشد؛ جاودان خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد اله یاری در این پیام آورده است: خبردرگذشت زنده یاد حسین آهی، پتک سنگین بر آیینه بود.

فرزند برومند عرصه فرهنگ و ادب ایران عزیز، محمد حسین آهی راد، دعوت پروردگارش را برای حضور در تماشاگه راز، فروتنانه پاسخ گفت و آشنایان به جهان حقیقی و زندگی بخش شعر و شعور فارسی را در اندوهی جانکاه، فرو گذاشت و اما به راستی، جز تسلیم در برابر مشیت حضرت حق، پناهگاهی هست؟...

 وی در این پیام با تسلیت به خانواده وی، آرامش رضوانی آن روح بلند را از درگاه ایزدمنان، خواستار شد.

آهی در وداع

براساس اعلام خانواده استاد آهی، مراسم تشییع پیکر زنده یاد حسین آهی ساعت ۱۰ صبح فردا (پنج شنبه) با عنوان «آهی در وداع» با حضور خانواده و خویشاوندان آن مرحوم و اهالی ادبیات و شعر و... از مقابل حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ برگزار و پیکیر وی پس از تشییع در بهشت زهرا قطعه هنرمندان یا نام آوران به خاک سپرده خواهد شد.

زنده یاد استاد حسین آهی در یک نگاه

حسین آهی شاعر و گوینده متولد آذر سال ۱۳۳۲ که سال ها در رادیو فعالیت داشت. وی متولد ۱۳۳۲ تهران، فرزند استاد علی آهی،  شاعر و پژوهشگر ایرانی است که مدت‌ها به اعتبار و احترام پدر شاعرش «ابن آهی» تخلص می‌کرد، تحصیلات مقدماتی‌اش را در تهران گذرانده و پس از تسلط بر زبان‌های فارسی، عربی، پهلوی و آلمانی، در علومی مانند صرف، نحو، منطق، نجوم، فقه، اصول عروض و کلام نیز صاحب‌نظر است.

از آهی که بیش از ۲۵ کتاب پژوهشی و تصحیحی در حوزه شعر و ادبیات دارد، مقالات بی‌شماری در مجلات و نشریات کشور از جمله «کیهان فرهنگی» و ماهنامه حافظ به چاپ رسیده است.

«تماشاگه راز» از رادیو فرهنگ شامل خوانش جدیدی از غزلیات حافظ، از جمله برنامه‌های پرطرفدار زنده یاد حسین آهی بود.

آهی در دهه ۸۰، برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» را برای شبکه دو سیما اجرا می‌کرد اجرای بخش شبانگاهی چهارشنبه‌شب‌های رادیو پیام نیز از دیگر اجراهای این شاعر فقید بود.

زنده یاد آهی با توجه به ابتلا به بیماری «سرطان لنفاوی، مدت طولانی بود که بخشی از فک و چانه اش را درگیرکرده و بسرعت این بیماری در بدنش پیشرفت و رفته رفته بر وخامت حالش افزوده شد و روز هشتم مرداد ماه ۹۸ (دیروز) دارفانی را وداع گفت.

نظر شما