شناسهٔ خبر: 34423521 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد:

صدور حکم هادی رضوی/ نجفی به قصاص محکوم شد

گروه سیاسی ــ اسماعیلی در نشست خبری خود اعلام کرد، هادی رضوی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور به 20 سال حبس، رد مال، 74 ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی و همدست وی احسان دلاویز به جرم معاونت در اخلال در نظام اقتصادی به 10 سال حبس محکوم شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ به نقل از میزان هفتمین نشست خبری غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه، صبح امروز، سه‌شنبه 8 مرداد، آغاز و هماکنون در حال برگزاری است.

گزیده‌ای از مهمترین سخنان سخنگوی قوه قضاییه به شرح ذیل است:

ــ امروز قوه قضاییه علاوه بر اهتمام بر رسیدگی بر جرایم در دروه تحول در زمره اقدامات دستگاه قضایی مطالبه‌گری و مسئول‌سازی بخش‌های مختلف اجرایی در زمینه اجرای قانون، اصلاح ساختارهای فساد‌زا و نظارت‌های درون‌سازمانی به گونه‌ای که ما‌ شاهد وقوع تخلفات و جرایم بویژه در جرایم کلان اقتصادی نباشیم مي‌باشد. اگر بخش‌های مختلف مدیران و ادارات کل بازرسی و نظارت همه دستگاه‌های اجرایی و حراست‌ها وظایف خود را به نحو شایسته انجام دهند نباید این همه مفاسد اتفاق بیفتد. زیبنده نیست مقام دولتی اعلام کند بابت این کالا ارز دولتی اختصاص دادیم اما دور زدند اگر ضوابط درست باشد، نظارت بر تخصیص ارز و واردات کالا دقیق انجام شود کار به اینجا نمی‌رسد.

ــ در چهاردهم مرداد همایشی توسط ستاد حقوق بشر قوه قضائیه که یک ستاد فراقوه‌ای است برگزار می‌شود.از کسانی که مظلومانه و بدون تعلق و وابستگی به دولت‌های سلطه‌گر در جهت دفاع از حقوق بشر اسلامی تلاش‌ها و زحمات علمی و عملی را با آثار مثبتی از خودشان به جای گذاشتند با جایزه روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی از آنها تجلیل خواهد شد.

ــ در پرونده‌ای که در تهران داشتیم هادی رضوی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور به 20 سال حبس، رد مال، 74 ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی و همدست وی احسان دلاویز به جرم معاونت در اخلال در نظام اقتصادی به 10 سال حبس محکوم شده‌اند.

ــ کمال قربانی به اتهام اخلال در نیازمندی‌های عمومی از طریق احتکار کولر و قطعات یدکی به 10 سال حبس، محرومیت از خدمات دولتی و جزای نقدی محکوم شد. جعفر صادق اسکندری به اتهام معاونت به 5 سال حبس و جزای نقدی، در پرونده شرکت نائین فرانک پارسیان 9 نفر از دست‌اندرکاران این شرکت خانم میرهاشمی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به 20 سال حبس و ضبط اموال حاصل از جرم، محمد هاشمی به 7 سال حبس و ضبط اموال ناشی از جرم.

ــ از مقطع تشکیل دادگاه اقتصادی تا امروز 978 مورد حکم قطعی در مورد پرونده‌های مفاسد اقتصادی توسط دادگاه‌ها در سراسر کشور اعم از شعب ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی و سایر شعبی که به پرونده‌های اقتصادی رسیدگی می‌کنند صادر شده است. در این بین 9 مورد حکم اعدام، 4 مورد حبس ابد، 100 مورد حبس تا 20 سال ، 731 مورد حبس زیر 10 سال و 44 مورد حکم حبس بین 20 تا 30 سال صادر شده است. 116 نفر حکم انفصال دائم و 152 نفر انفصال موقت گرفته‌اند و 10 مورد تبعید و 161 مورد مجازات شلاق برای مرتکبان جرایم اقتصادی تا امروز در نظر گرفته شده است.

ادامه دارد...

برچسب‌ها:

نظر شما