شناسهٔ خبر: 34418023 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دبیر سومین جشنواره ملی کافه مقصد گردشگری:

کافه هایی که میراث تاریخی را به تصویر می کشند

شاهین پور گفت: در بناهای تاریخی که به کافه تبدیل شده اند هدف این است تا حال و هوای ساختمان های تاریخی و قدیمی را احیا کنند و مردم با حضور در اینگونه کافه ها با خاطرات فرهنگی و قدیمی هم مواجه می شوند.

صاحب‌خبر -

«حمید شاهین پور» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان با اشاره به برگزاری سومین جشنواره «کافه مقصد گردشگری شهری» گفت: زمانی که مطرح می کنیم کافه مقصدی برای گردشگری است، در واقع به دنبال آن هستیم تا مراکز تاریخی احیا شود و رونق یابد.

 

دبیر سومین جشنواره و نمایشگاه ملی کافه مقصد گردشگری با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در قالب برنامه تلویزیونی کافه خوب ایجاد کنیم، افزود: در قالب این برنامه می کوشیم تا توجه مردم به اینکه به کافه بروند و به کافه ها و به نوع میزبانی کافه ها رای دهند؛ کافه ها را نیز مورد ممیزی قرار دهیم. اگر قیمت ها متناسب با فضا و غذا نباشد؛ مردم به کافه رای نخواهند داد. کیفیت نوشیدنی و غذا، همه اینها را ممیزی می کنیم و ممیزی را به دست مردم می سپاریم.

 

وی با اشاره به جشنواره کافه مقصد گردشگری شهری از 3 تا 8 شهریور در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم تا این فرهنگ را نهادینه کنیم تا زمانی که مهمان به کافه می آید به مهمان احترام بگذاریم و به آنها لبخند بزنیم؛ احترام به این معنا که غذای خوب و خدمات با کیفیت به مهمانان کافه ها ارائه کنیم و محترمانه به مشتری سرویس خوب بدهیم.

 

شاهین پور با بیان اینکه در جشنواره ملی کافه مقصد گردشگری؛ کافه هایی از سطح کشور حضور می یابند، افزود: سال گذشته روزانه 11 هزار نفر مخاطب از استان تهران و کل کشور داشتیم.

 

دبیر سومین جشنواره و نمایشگاه ملی کافه مقصد گردشگری ادامه داد: امسال تلاش می کنیم که دو تا از کافه های قدیمی کشورهای دیگر را در جشنواره داشته باشیم و در این راستا برنامه ریزی کرده ایم تا کافه «هاولکا» وین و کافه «فلور» پاریس حضور داشته باشند و کافه دارها و مردم با فرهنگ میزبانی سایر کشورها آشنا شوند.

 

شاهین پور با بیان اینکه در حال حاضر 121 ساختمان قدیمی در سطح کشور احیا شده و به کافه و رستوران تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: در بناهای تاریخی که به کافه تبدیل شده اند هدف این است که صرفا غذا و نوشیدنی ارائه نشود بلکه تلاش می کنند تا حال و هوای ساختمان های تاریخی و قدیمی را احیا کنند و مردم با حضور در اینگونه کافه ها با خاطرات فرهنگی و قدیمی هم مواجه می شوند.

 

وی با بیان اینکه چگونه می توان گردشگری شهری را به کافه گردی پیوند زد، توضیح داد: مدیریت شهری طی چند سال گذشته به گردشگری شهری توجه زیادی کرده است و ستاد گردشگری تورهای گردشگری لایه های زیبای تاریخی فرهنگی تهران را به نمایش می گذارند و حتی برخی آژانس ها تورهای کافه گردی دارند و به کافه های مختلف شهر مراجعه می کنند.

نظر شما