شناسهٔ خبر: 34402941 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فرماندار تهران دقیقاً کدام خبر را انکار کرد+صوت

فرماندار تهران از حذف عوارض زوج و فرد در سال 97 خبر داد ولی بعد از واکنش‌ها به این خبر سریعاً حرف خود را پس گرفت و از اساس خبر را کذب دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، موضوع اخذ عوارض غیرقانونی در محدوده زوج و فرد در سال 97 موضوعی است که هنوز هم در صدر  مطالبات مردم قرار دارد؛ چرا که بسیاری از شهروندان از ارسال پیامک شهرداری مبنی بر تخصیص عوارض به تردد غیرمجاز در محدوده زوج و فرد ناراضی بوده و به دنبال این هستند که بدانند بالاخره تکلیف عوارض ثبت و اخذ شده از مردم چه می‌شود؛ آیا طبق گفته مسؤولان شهری قانونی است یا طبق اظهارات مسؤولان پلیس غیرقانونی؟ 

از روزی که بحث دریافت عوارض غیرقانونی مطرح شده است تاکنون اظهارنظرهای متفاوتی از سوی موافقان و مخالفان این موضوع در رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها منتشر شده است.

عیسی فرهادی فرماندار تهران در تازه‌ترین اظهارنظر در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس درخصوص آخرین وضعیت  اخذ عوارض غیرقانونی ورود به محدوده زوج و فرد در سال ۹۷ توسط شهرداری تهران اظهار داشت: آن عوارض که حذف شد و از مردم عوارض را نگرفتند؛ یک مدت بسیار کوتاهی بود؛ ولی قرار شد که لیست  را به پلیس ارائه  دهند تا حذف شود. 

فرماندار تهران با بیان این مطلب که مردم نباید نگران باشند و اصلا عوارضی از مردم گرفته نشده، در پاسخ به دیگر پرسش فارس درخصوص اینکه تکلیف مردم در پرداخت عوارضی که بابت تخلف ورود به محدوده زوج و فرد در سال ۹۷ برای آنها ارسال شده، چه می‌شود؟ گفت: اگر عوارضی آمده که نیامده است قرار شد لیستش را شهرداری جدا کند و بدهد به پلیس تا  پلیس حذف کند. 

وی در پاسخ به این سوال فارس که شهروندان مجبور می‌شوند در هنگام فروش خودرو تمام عوارض اعم از عوارضی را که در خصوص ورود غیرقانونی به منطقه زوج و فرد -در سال ۹۷ - برایشان منظور شده، پرداخت کنند، خاطرنشان کرد: این موارد اصلاح می‌شود. 

این اظهارنظر روز شنبه 5 مرداد 98  بر خروجی خبرگزاری فارس قرار گرفت اما جالب‌ این است که فرماندار  تهران در مصاحبه‌های بعدی خود با رسانه‌ها مطلب منتشر شده از جانب خود را تغییر داد و گفت: خبر منتشر شده در رسانه‌ها اشتباه است و اخذ عوارض در سال 97 قانونی بوده و باید پرداخت شود. 

عیسی فرهادی تصریح کرد: خبری که روز گذشته در برخی رسانه ها به نقل از من مبنی بر حذف عوارض زوج و فرد منتشر شده، اشتباه است و همانطور که گفتم عوارض اخذ می‌شود و فقط جریمه‌ها حذف شده است.

***

حال این سوال مطرح است که فرماندار تهران به راستی چه چیزی را انکار می‌کند؛گفت‌وگوی خود با فارس یا اظهار نظر خود را. 

گفتنی است خبرگزاری فارس که همواره بر دقت، صحت  و سرعت اخبار خود تاکید داشته و دارد به منظور تنویر اذهان عمومی صوت گفت‌وگوی خود با عیسی فرهادی فرماندار تهران را منتشر می‌کند.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما