شناسهٔ خبر: 34397099 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در دیدار با مشاور محمود عباس

مفتی سوریه از حماس خواست تحت لوای ملی فلسطین درآید

71496

مفتی اعظم سوریه از رهبران فلسطین و در راس آنها رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تشکر کرده و از جنبش حماس خواست تحت لوای ملی فلسطین درآید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، احمد بدرالدین حسون، مفتی اعظم سوریه در دیدار با محمود الهباش، قاضی القضاة فلسطین و مشاور محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان در امور دینی و روابط اسلامی در دمشق تاکید کرد: مساله فلسطین در تمامی موضعگیری‌ها محوری تعیین‌کننده بوده و تمامی اقداماتی که علیه سوریه انجام می‌شوند برای منصرف کردن این کشور از موضعگیری‌های ثابت ملی  آن بوده‌اند، مساله فلسطین همواره اولویت اول جهان عرب و اسلام بوده و هست و مسایل بعدی که در منطقه وجود دارند، نمی‌توانند جایگاه مساله قدس و فلسطین را بگیرند.

حسون در ادامه از موضعگیری‌های رهبران فلسطین و در راس آنها محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مخالفت با تمامی تلاش‌ها برای نهادینه‌سازی اشغالگری، از جنبش حماس خواست به زیر پرچم ملی فلسطین درآمده و برای حمایت از حقوق ملی اختلافات را کنار بگذارد.

همچنین مفتی اعظم سوریه با اشاره به اهمیت نقش علمای اسلام در زمینه مقابله با تفکرات تروریستی و مبارزه با اسلام‌هراسی که هدف از آن تخریب چهره اسلام است، وحدت کلمه جهت مقابله با برنامه‌ها برای پایان دادن به مساله فلسطین و استفاده نکردن از دین برای دامن زدن به اختلافات و گروه‌بندی‌ها در مناطق اسلامی را از برخی جنبش‌ها و احزاب خواستار شد.

الهباش نیز با اشاره به عمق روابط خوب مردم فلسطین و سوریه در طول تاریخ تاکید کرد: رهبران فلسطین به دنبال برقراری امنیت، ثبات و حفظ تمامیت ارضی سوریه هستند.

قاضی القضاة فلسطین در ادامه گفت: حمایت از امنیت و ثبات کشورهای عربی از جمله سوریه در واقع از منافع عالی فلسطین است و فلسطین همواره از تمامیت ارضی سوریه حمایت کرده و می‌کند و همچنین مخالفت خود را با اقداماتی که علیه امنیت و ثبات این کشور انجام می‌شوند، اعلام کرده است.

مشاور محمود عباس همچنین با تاکید بر مخالفت رهبران فلسطین با طرح "معامله قرن" برای نابودی مساله فلسطین و در راس آن مساله قدس و آوارگان اظهار کرد: فلسطین همواره از سوریه حمایت کرده و خواهد کرد، همانگونه که سوریه دائما از فلسطین و مساله آن در سطوح بین‌المللی و منطقه‌ای و نیز در خاک آن حمایت کرده است.

انتهای پیام

نظر شما