شناسهٔ خبر: 34386562 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رئیس دانشگاه سمنان:

مهارت‌های دانشجویان دانشگاه سمنان برای فعالیت در بازار کار ‌تقویت می‌شود

رئیس دانشگاه سمنان گفت: به دنبال انعقاد تفاهمنامه دانشگاه سمنان و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، ۱۲۰ دانشجوی علاقه‌مند این دانشگاه مهارت‌های مورد علاقه خود را فرا گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رئیس دانشگاه سمنان گفت: به دنبال انعقاد تفاهم دانشگاه سمنان و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در سالجاری ۱۲۰ دانشجوی علاقه‌مند این دانشگاه مهارت‌های مورد علاقه خود را فرا گرفتند. 
 
مسعود نصیری زرندی با اعلام این خبر در آستانه روز ملی کار آفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای افزود: در سال جاری، ۱۲۰ نفر از دانشجویان علاقه‌مند به مهارت‌آموزی در دانشگاه سمنان، مهارت‌های مدنظرشان را در قالب هشت دوره آموزشی دریافت کردند و همکاری آموزشی طرفین با آغاز سال تحصیلی جدید ادامه خواهد یافت.

نصیری اظهار داشت: هدف از مهارت محور کردن دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه سمنان آماده شدن قشر جوان تحصیلکرده برای فعالیت در بازار کار و نیز فراهم سازی بستر‌های اشتغال مولد دانش آموختگان و ارتقاء سطوح مهارت‌های عمومی دانشجویان است که این طرح با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای استان در حال اجراست.

رئیس دانشگاه سمنان افزود: به همین منظور اجرای دوره‌های آموزش مهارتی ویژه دانشجویان در محل دانشگاه یا مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و گذراندن واحد درسی کارآموزی و کارورزی دانشجویان در کارگاه‌های تخصصی مرتبط با رشته دانشگاهی آن‌ها پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های مهارت‌آموزی دانشجویان، تأسیس مراکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی توسط دانشگاه‌های استان است تصریح کرد: تأسیس این مراکز، این امکان را فراهم می‌آورد تا با استفاده از منابع دانشجویان، مشارکت آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و با توجه به نیاز بازار کار، برای توانمندسازی دانشجویان گام‌های موثرتری برداشت تا جذب آنان در بازار اشتغال با سهولت بیشتری انجام شود.

نظر شما