شناسهٔ خبر: 34363135 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 طي دستورالعملي؛

جزئيات برگزاري هفتمين جشنواره فرهيختگان دانشگاه آزاد اسلامي ابلاغ شد

رئيس پژوهشگاه و شبکه آزمايشگاهي دانشگاه آزاد، دستورالعمل برگزاري هفتمين جشنواره فرهيختگان اين دانشگاه را ابلاغ کرد.

به گزارش برنا، بابک نگاهداري رئيس پژوهشگاه و شبکه آزمايشگاهي دانشگاه آزاد اسلامي، دستورالعمل برگزاري هفتمين جشنواره فرهيختگان دانشگاه آزاد اسلامي را به رؤساي استان ها، واحدها، مراکز آموزشي و معاونت آموزش‌هاي عمومي و مهارتي ابلاغ کرد.

براساس اين دستورالعمل پژوهشگاه و شبکه آزمايشگاهي دانشگاه آزاد اسلامي به منظور شناسايي و تشويق اعضاي هيئت علمي، دانشجويان، دانش آموزان و فناوران اين دانشگاه در زمينه‌هاي مختلف علمي، پژوهشي و فناوري، هفتمين جشنواره علمي و پژوهشي (فرهيختگان) را همانند سال‌هاي گذشته به صورت يکپارچه و ملي برگزارمي‌کند.

در اين دستورالعمل تأکيد شده با توجه به اهميت موضوع، لازم است دبيرخانه هيئت امناي استان‌ها و واحد‌هاي جامع مستقل علوم و تحقيقات و نجف‌آباد با در نظر گرفتن نکات لازم، در مورد اطلاع رساني موضوع به اعضاي هيئت علمي، دانشجويان، دانش‌آموختگان و علاقه‌مندان اقدام و نسبت به معرفي برگزيدگان هر استان به دبيرخانه جشنواره اقدام کنند.

نگاهداري در اين دستورالعمل تأکيد کرده است: براي انتخاب برترين‌هاي جشنواره، چگونگي ارزيابي و دستورالعمل‌هاي لازم به واحد‌ها فرستاده مي‌شود.

همچنين دبيرخانه استان‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي موظفند ضمن تشکيل ستادي به عنوان «ستاد هماهنگي استاني جشنواره فرهيختگان» با ترکيب رئيس واحد استان به عنوان رئيس ستاد استاني جشنواره، يک تا سه تن از معاونان پژوهش و فناوري يا معاونان علمي واحد‌هاي استان و يک تا سه تن از اعضاي هيئت علمي صاحبنظر و برجسته در هر يک از گروه‌هاي آموزشي، نسبت به اطلاع‌رساني، شناسايي و معرفي برترين توليدات علمي و معرفي برگزيده در هر بخش همراه با سوابق و مستندات به دبيرخانه جشنواره اقدام کنند.

براساس بند‌هاي اين دستورالعمل، مهلت ارسال فهرست برگزيدگان هر استان و مدارک آن‌ها به همراه فرم‌هاي داوري، مستندات، به همراه امتياز‌هاي برگزيدگان و صورتجلسه ستاد هماهنگي استاني جشنواره فرهيختگان حداکثر تا تاريخ 98/7/1 است.

در اين دستورالعمل تاکيد شده بازه زماني بررسي مدارک و مستندات داوطلبان شرکت در جشنواره از فروردين 1395 تا مهرماه سال 1398 است. برگزيدگان سال‌هاي 1395 تا 1397 جشنواره نمي‌توانند به عنوان برگزيده در همان بخش انتخاب و معرفي شوند. بديهي است در ساير بخش‌ها امکان معرفي ايشان وجود دارد.

گفتني است، تکميل و ارسال فرم‌ها و معيار‌هاي داوري هر بخش جشنواره براي تک‌تک برگزيدگان و ارسال آن‌ها به همراه سوابق و مستندات مورد بررسي منضم به فايل الکترونيکي (CD) الزامي است. در غير اين صورت در هر مرحله داوري نهايي قرار نمي‌گيرند.

همچنين در صورت انتشار کتاب با هر يک از ناشران بين‌المللي معتبر مانند Springer،Elsevier و... لازم است اصل کتاب به همراه فرم داوري براي دبيرخانه جشنواره فرستاده شود.

در اين دستورالعمل تاکيد شده دبيرخانه جشنواره صرفاً آثاري را در داوري نهايي منظور خواهد کرد که مستندات و پرونده آن‌ها به صورت کامل براساس آيين نامه و دستورالعمل‌هاي جشنواره ارسال شده باشد.

همچنين ضروري است از فرستادن مستقيم اطلاعات توسط واحد‌ها به دبيرخانه جشنواره خودداري به عمل آيد و تمامي اطلاعات تنها از طريق دبيرخانه استان‌ها فرستاده شود. در ضمن براي دسترسي به فايل پرسشنامه ها، دستورالعمل ها، فرم‌هاي ارزيابي و ساير اطلاعات و اخبار مربوط به جشنواره، لازم است به سايت اداره کل مراکز تحقيقاتي و ارتباط با صنعت به نشاني https://iui.rvp.iau.ir مراجعه شود.

نظر شما