شناسهٔ خبر: 3434939 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

آغاز هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال با بازی‌های مهم

آبی‌ها در کرج، نفتی‌ها در میهمانی سپاهان

صاحب‌خبر -


وصال روحانی


هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال کشور از امروز با انجام 3 بازی شروع می‌شود و دو مسابقه از این 3 دیدار می‌تواند نقش بسزایی در تعیین قهرمان این پیکارها داشته باشد. این بازی‌ها بین استقلال و سایپا در کرج و سپاهان و نفت تهران در فولادشهر برگزار می‌شوند. بعد از نتایجی که در هفته هجدهم لیگ رقم خورد و صدر جدول را فشرده‌تر کرد، استقلال که در آن هفته سپاهان را با گلزنی امید ابراهیمی در دقیقه 5+90 ناکام کرد، حتی می‌تواند به ارتقا تا رده دوم جدول در پایان دیدارهای امروز هم بیندیشد، مشروط بر اینکه برنده نبرد خود با سایپا باشد و سپاهان نفت را از پای درآورد. از سوی دیگر برد احتمالی سپاهان این تیم را صدرنشین و کار نفتی‌ها را برای بازگشت به صدر جدول سخت‌تر خواهد کرد. آبی‌های تهرانی در شرایطی به مصاف نارنجی‌های کرج می‌روند که میلاد فخرالدینی پیستون راست‌شان محروم است و حق بازی ندارد اما امیر قلعه‌نویی با روحیه برگرفته از پیروزی بر سپاهان به نتیجه دیدار با سایپا هم امیدوار است. در دیدار رفت نیز که دراماتیک و پرفراز و فرود بود، استقلال در شرایطی 2-3 برنده شد که 1-2 از رقیب عقب افتاده بود و از قضا آن روز هم گلزنی ابراهیمی در وقت تلف شده به نجات آبی‌ها آمد و یاران ابراهیم صادقی را ناکام کرد. مجید جلالی سرمربی سایپا که تیمش امروز حسین خوش‌نظر را به‌دلیل محرومیت در خدمت ندارد، وعده یک بازی خوب تازه را همراه با کسب پیروزی به هواداران تیم کرجی داده است و شروع جالب سایپا در نیم فصل دوم که سبب شد هفته پیش بازی 0-2 باخته برابر گسترش فولاد را در تبریز با نتیجه 2-3 فتح کند، بر امیدواری‌ها در اردوی سایپا افزوده است.
سپاهان برای جبران می‌آید
بازی سپاهان با نفت در اصفهان می‌تواند مثل دیدار هفته پیش طلایی‌ها با استقلال دیداری 6 امتیازی و حتی گرانبهاتر از آن تلقی شود. در تیم اصفهانی محمدرضا خلعتبری و در تیم تحت هدایت علیرضا منصوریان وحید امیری ملی‌پوش و علی قربانی به دلیل محرومیت حق بازی ندارند اما تعدد مهره‌های جانشین و قوی در هر دو تیم و بویژه سپاهان در حدی است که جایی را برای نگرانی آنها باقی نمی‌گذارد. سپاهان می‌داند یک ناکامی احتمالی تازه لطمه‌ای بزرگ به این تیم در راه کسب قهرمانی وارد خواهد کرد و حسین فرکی بعد از باخت برابر استقلال هم تصریح کرد که اگر شاگردانش قدر فرصت‌ها را می‌دانستند سپاهان حداقل با یک امتیاز از آن میدان فارغ می‌شد.
برای بقا
دیگر بازی امروز لیگ برتر، مسابقه‌ای است بین دو تیمی که بیشتر برای ابقا در لیگ می‌کوشند تا کسب رتبه‌ای در بالاهای جدول. پیکان‌ که میزبان گسترش فولاد است محمد نصرتی، ساکت الهامی و آرمان قاسمی را محروم و غایب می‌بیند و در تیم تحت هدایت فراز کمالوند نیز مصطفی اکرامی به دلیلی مشابه غایب است. در حال حاضر پیکان در جدول رده‌بندی دوازدهم است و گسترش فولاد سیزدهم و خودروسازان سه امتیاز بیشتر اندوخته‌اند.
ï برنامه دیدارهای امروز (اسامی میزبان‌ها ابتدا می‌آید): پیکان با گسترش فولاد (30/14)، سایپا با استقلال تهران (30/15) و سپاهان با نفت تهران (00/16).
ï توضیح: 5 بازی دیگر هفته نوزدهم پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شوند.


 

نظر شما