شناسهٔ خبر: 34320956 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تونس: آماده بازگرداندن مسئله فلسطین به کانون توجه جهانی هستیم

وزیر خارجه تونس که میزبان وزیر توسعه اجتماعی فلسطین بود، تأکید کرد که تونس به عنوان رئیس اجلاس سران عربی و عضو غیر دائم شورای امنیت برای سالهای 2020 و 2021، آماده است که مسئله فلسطین را به صدر توجهات جهانی بازگرداند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احمد المجدلانی» وزیر توسعه اجتماعی فلسطین بعدازظهر چهارشنبه (روز گذشته) با «خمیس الجهیناوی» وزیر خارجه تونس دیدار کرد.

وزارت خارجه تونس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که الجهیناوی تأکید کرده تونس آماده است مسئله فلسطین را به کانون توجهات جهانی بازگرداند.

المجدلانی با هیأت همراه خود، در جریان یک سفر کاری، از یکشنبه هفته جاری وارد تونس شدند.

الجهیناوی در جریان این دیدار تأکید کرد که تونس ریاست اجلاس سران عربی را بر عهد دارد و به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت برای سالهای 2020 و 2021 انتخاب شده، و آماده است که مسئله فلسطین را به صدر توجهات جهانی بازگرداند.

در آغاز ژوئیه گذشته، اعضای مجمع عمومی سازمان ملل، چهار عضو جدید غیر دائم در شورای امنیت برای سالهای 2020 و 2021 انتخاب کردند که تونس یکی از این چهار کشور بود.

به گزارش خبرگزاری آناتولی،  وزیر خارجه تونس همچنین اعلام آمادگی کرد که این کشور می‌تواند مذاکرات بین فلسطین و رژیم صهیونیستی را «بر اساس مراجع بین‌المللی، طرح صلح عربی و اصل راهکار دو دولتی» احیا کند.

این وزیر تونسی با اشاره به «عمق روابط برادرانه ملت‌های تونس و فلسطین»، تصریح کرد که «پیشرفت روزافزون در زمینه سفرهای متقابل بین مسئولان دو کشور، شاخص مهمی بر تحرک موجود در روابط دوجانبه بین دو کشور است».

المجدلانی نیز از حمایت همیشگی تونس از مسئله فلسطین قدردانی کرد.

وی وزیر خارجه تونس را در جریان تحولات فلسطین قرار داد؛ خاصه اینکه تجاوزات رژیم صهیونیستی به خاک و مقدسات فلسطین افزایش یافته است.

انتهای پیام/ص

برچسب‌ها:

نظر شما