شناسهٔ خبر: 34314385 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نوبخت؛

مشکلات زیست محیطی جاده قزوین-کلاچای مرتفع می شود

قزوین-ایرنا- معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: مشکلات زیست محیطی جاده قزوین-الموت-کلاچای برای تکمیل و بهره برداری از این مسیر در دست ساخت مرتفع خواهد شد.

صاحب‌خبر -

محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه در بدو ورود به قزوین که جهت بازدید از جاده در دست احداث قزوین-الموت-رحیم آباد-کلاچای انجام شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایرنا افزود: امروز به اتفاق جمعی از مدیران سازمان حفاظت محیط زیست از این مسیر در دست احداث بازدید و مسایل زیست محیطی آنرا مورد بررسی دوباره قرار خواهیم داد.

این مسئول گفت: در قطعاتی از این مسیر در دست ساخت هم در محدوه قزوین و هم گیلان به مشکلات زیست محیطی برخوردیم و از آنجا که برای دولت مهم است در پیشبرد توسعه به هیچ عنوان محیط زیست نیز نباید تخریب شود این موضوع را مورد بررسی قرار می دهیم تا ضمن رفع این موارد به احداث این طرح سرعت ببخشیم.
وی اظهار داشت: در حال حاضر تنها یک مسیر ارتباطی بین قزوین و گیلان وجود دارد که از ترافیک در زمان تعطیلات قابل توجهی برخوردار است.
نوبخت اضافه کرد: مسیر در دست ساخت پس از بهره برداری می تواند از ترافیک مسیر فعلی در حال بهره برداری بکاهد و موجب رفاه بیشتر مسافران و مردم ۲ استان شود.
رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: با حل مشکلات زیست محیطی جاده قزوین-الموت-کلاچای امیدواریم شاهد تسریع در ساخت و بهره برداری از این مسیر ارتباطی که سالها از آغاز اجرای آن می گذرد باشیم.

جاده قزوین- رحیم آباد- کلاچای سال ۱۳۹۲ به عنوان اولین راه ارتباطی کشور به شرق استان گیلان در منطقه الموت قزوین با ۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار کلنگ زنی شد اما با گذشت ۶ سال از کلید خوردن آن، هنوز مطالعات زیست محیطی این جاده تأیید نشده و این طرح متوقف شده است.
این جاده به طول ۱۵۴ کیلومتر بعد از منطقه الموت با ساخت چندین تونل بزرگ و پل‌های متعدد، وارد استان گیلان شده و با عبور از کنارگذر به شهر کلاچای می‌رسد.
حدود ۷۵ کیلومتر این مسیر که از قزوین آغاز می‌شود در این استان قرار دارد.
این جاده چندی پیش به دلیل مشکلات زیست محیطی متوقف شده بود.
۳۰۱۳

نظر شما