شناسهٔ خبر: 34304757 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

واگذاری ۵۰ درصد مبلغ صندوق‌های صدقات به شبکه‌های نیکوکاری

خبرگزاری صداوسیما

۵۰ درصد مبلغ فرایند تخلیه صندوق‌های صدقات در استان در سال جاری به شبکه‌های مردمی نیکوکاری و مؤسسات خیریه واجد شرایط واگذار می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، رئیس روابط عمومی کمیته امداد این استان گفت: در راستای اجرای برنامه پنج‌ساله ششم کمیته امداد و باهدف اعتمادسازی عمومی و کاهش تصدی‌گری کمیته امداد، بخشی از وظایف این نهاد به شبکه‌های مردمی نیکوکاری و مؤسسات خیریه واجد شرایط که ارتباط ملموس‌تری با نیکوکاران و نیازمندان دارند واگذار می‌شوند.
علی حسن مظاهری با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۷۵ هزار صندوق صدقه خانگی در کهگیلویه و بویراحمد فعال است و صدقات مردمی از طریق این صندوق‌ها جمع‌آوری می‌شود، گفت: روند نظارت کمیته امداد بر تخلیه صندوق‌ها توسط شبکه‌ها و مؤسسات خیریه نظام‌مند و تعریف‌شده است و همچنین نظارت بر سیستم توزیع خدمات نیز انجام می‌گیرد.
وی گفت: مردم خیر و نیکوکار کهگیلویه و بویراحمد سال گذشته بیش از دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان صدقه پرداخت کردند که این مبلغ در سرفصل‌هایی مانند جهیزیه، مسکن، امور درمانی، خدمات فرهنگی، کمک بلاعوض و سایر خدمات برای مددجویان کمیته امداد استان هزینه شد.
 

نظر شما