شناسهٔ خبر: 34303210 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

الاخبار: حماس به ائتلاف دفاعی مشترک با محور مقاومت نزدیک می شود

بیروت – ایرنا- روزنامه "الاخبار" لبنان با اشاره به سفر اخیر هیات جنبش مقاومت اسلامی "حماس" به تهران نوشت: با در نظر گرفتن اعتمادسازی مجدد بین ایران و جنبش حماس، این جنبش به پیوستن به یک ائتلاف دفاعی مشترک با سایر طرفهای محور مقاومت نزدیک می شود.

صاحب‌خبر -

الاخبار افزود: حماس از سفر اخیر هیاتی از این جنبش به ایران و مواضع مقامات جمهوری اسلامی ایران رضایت دارد و در دو سال اخیر نیز به سمت مواضع سابق مبتنی بر نزدیک بودن به محور مقاومت حرکت کرده است .

سفر هیات بلندپایه حماس به تهران و دیدار با آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برای نخستین بار پس از خروج این جنبش از دمشق در سال 2012, در پاسخ به دعوت ایران از اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس انجام گرفت.

با وجود تلاش های هنیه برای خروج از نوار غزه، مخالفت مصر این امکان را برای وی فراهم نکرد و در نتیجه تصمیم گرفت برخی از اعضای حماس در خارج و در صدر آنان "صالح العاروری" معاون خود را راهی ایران کند و "اسماعیل رضوان" از اعضای سرشناس حماس و نزدیک به هنیه نیز در این هیات حضور داشت زیرا مصر از برخی سفرهای خارجی جلوگیری نمی کند.

این در حالی است که طی دو سال اخیر درخواست هنیه برای سفرهای خارجی چهار بار با مخالفت مصر روبه رو شده است، حتی در ماه مارس گذشته به وی اجازه داده نشد تا برای بررسی مسأله آشتی فلسطینی راهی روسیه شود.

به هر حال در مورد سفر هیئت حماس به ایران باید گفت، اعضای این هیئت در این دیدار تمایل خود را برای تقویت روابط با همه طرفهای محور مقاومت اعلام کردند، در نتیجه در خصوص تشکیل « ائتلاف دفاعی مشترک» به منظور هماهنگی برای مقابله با تجاوزات توافق حاصل شد.

در این سفر العاروری حامل نامه رسمی هنیه با مضمون تشکر از مواضع حمایت جمهوری اسلامی ایران از مسأله فلسطین بود و از تمایل جنبش برای تقویت روابط با این کشور خبر داد و حمایت بیشتر ایران برای مقابله با محاصره نوار غزه توسط اسرائیل را خواستار شد.

نظر شما