شناسهٔ خبر: 34288201 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

رکوردداری فیلم هومن سیدی و نرگس آبیار در جشن خانه سینما

صاحب‌خبر -

فیلم‌های نرگس آبیار و هومن سیدی در بیست و یکمین جشن بزرگ سینمای ایران هر کدام 14 نامزدی کسب کرده‌اند.
به گزارش روابط عمومی خانه سینما، اسامی نامزدهای بیست و یکمین جشن بزرگ سینمای ایران در حالی اعلام شد که دو فیلم «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار و «مغزهای کوچک زنگ‌زده» به کارگردانی هومن سیدی، هر یک با 14 نامزدی بیشترین شانس را برای دریافت جوایز این دوره جشن خانه سینما دارند.
سه فیلم «تنگه ابوقریب» به کارگردانی بهرام توکلی، «سرخ‌پوست» به کارگردانی نیما جاویدی و «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی، هر یک با 9 نامزدی بعد از «شبی که ماه کامل شد» و «مغزهای کوچک زنگ‌زده» قرار دارند.
هر پنج فیلم در بخش بهترین فیلم نامزد شده‌اند. آبیار، سیدی، جاویدی و روستایی در بخش بهترین کارگردانی نامزد هستند، اما توکلی از راه‌یابی به فهرست نامزدهای این بخش جا ماند. محسن امیریوسفی برای «‌آشغال‌های دوست‌داشتنی« فهرست نامزدهای بهترین کارگردانی را کامل می‌کند. فیلم جنجالی امیریوسفی در مجموع پنج نامزدی کسب کرده است.
امیریوسفی، جاویدی، روستایی و سیدی در بخش بهترین فیلمنامه نیز نامزد هستند. پیمان معادی ستاره فیلم «متری شیش و نیم» برای «بمب یک عاشقانه آرام» دیگر نامزد دریافت جایزه بهترین فیلمنامه است. این تنها نامزدی معادی در این دوره جشن بزرگ سینمای ایران نیست. او برای «متری شیش و نیم» در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد نیز بخت دریافت جایزه را دارد و در این بخش با نوید محمدزاده همبازی خود در این فیلم رقابت می‌کند. محمدزاده برای «سرخ‌پوست» نیز در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد نامزد شده است. هوتن شکیبا برای «شبی که ماه کامل شد» و امیر جدیدی برای «عرق سرد» دو نامزد دیگر این بخش هستند.
فهرست نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول زن شامل شیرین یزدان‌بخش برای «آشغال‌های دوست‌داشتنی»، الهام کردا برای «به دنیا آمدن»، سارا بهرامی برای «دارکوب»، الناز شاکردوست برای «شبی که ماه کامل شد»، باران کوثری برای «عرق سرد» و مرجان اتفاقیان برای «مغزهای کوچک زنگ‌زده» است.
کمیته صیانت از آرای انجمن عالی هنرها و فنون سینمایی متشکل از عبدالله اسکندری، حسن حسندوست، سعید رشتیان، رضا مقصودی اعضای کمیته صیانت، مرتضی رزاق کریمی نماینده هیئت مدیره، رامین حیدری فاروقی رئیس انجمن عالی هنرها و فنون سینمای ایران و مازیار میری مدیر اجرایی انجمن عالی هنرها و فنون سینمای ایران، فهرست نامزدها را اعلام کرد.
مراسم بیست و یکمین جشن بزرگ سینمای ایران سه‌شنبه 29 مرداد ساعت 20 در ایوان شمس برگزار خواهد شد. همان‌طور که قبلاً اعلام شد اکبر زنجانپور بازیگر، بیژن محتشم چهره‌پرداز، حسن زاهدی صدابردار و سیروس الوند کارگردان در این دوره جشن بزرگ سینمای ایران تقدیر می‌شوند.

نظر شما