شناسهٔ خبر: 34270976 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای:

سیاست جوان‌گرایی به موضوع مهارت‌آموزی کمک می‌کند

پاک سرشت گفت: وزارت کار به مسئله مهارت آموزی توجه دارد و سیاست جوان‌گرایی به این موضوع کمک می‌کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سلیمان پاک سرشت رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی دارای مهارت و توانمند یکی از دغدغه‌های جوامع است.

وی افزود: امسال با تصویب مجلس قانون نظام جامع تربیتی به تصویب رسید، این قانون یکی از خلا‌های جدی سال‌های گذشته در مهارت آموزی بود.

پاک سرشت بیان کرد: از سال ۸۳ که آخرین شورای عالی مهارت آموزی برگزار شد بعد از آن عملا جایی که در خصوص مهارت آموزی تصمیم گیری کند نداشتیم که به ابتکار مجلس، امسال اولین جلسه شورای عالی مهارت با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: با توجه به اهمیت مهارت آموزی می‌توانیم امیدوار باشیم که اقبال به مهارت آموزی در سال‌های آینده بیشتر شود.

پاک سرشت بیان کرد: وزارت کار به مسئله مهارت آموزی توجه دارد و سیاست جوان‌گرایی به این موضوع کمک می‌کند.

وی گفت: در سازمان فنی و حرفه‌ای تلاش کردیم آموزش‌ها به صورت محلی و مطابق با نیاز‌ها و جغرافیای و تحولات اقتصادی و محیط کسب و کار هر منطقه اجرا می‌شود.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: برای اجرای آموزش‌های محلی نیازمند تامین لوازمی بودیم که یکی از آن‌ها افزایش اختیارات استان‌ها بود و در گام دوم باید داد‌ه‌هایی مناسب برای برنامه ریزی را در اختیار استان‌ها قرار می‌دادیم که این کار انجام شد.

پاک سرشت گفت: امروز تمام استان‌ها مجموعه داده‌هایی در اختیار دارند که با توجه به آن می‌توانند به نیاز‌های مهارتی هر استان دست پیدا کنند و ما آنهارا الزام کردیم که در آموزش‌های مهارتی از این داده‌ها استفاده کنند.

وی با اشاره به اختصاصی شدن درآمد مراکز فنی و حرفه‌ای گفت: در گذشته درآمد مراکز فنی و حرفه‌ای عمومی بود و درآمد‌ها به مراکز اختصاص پیدا نمی‌کرد که با اختصاصی شدن درآمدها، مراکز فنی و حرفه‌ای می‌توانند از درآمد‌ها در جهت رونق زیرساخت‌های خود استفاده کنند.

نظر شما