شناسهٔ خبر: 34265217 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نشست اضطراری دولت انگليس درباره نفتکش توقیف شده

وزیر خارجه انگلیس؛ حفاظت از تک تک کشتی هایمان در خلیج فارس ممکن نیست.امکان دارد از این پس به صورت کاروانی حرکت کنند .

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما از لندن؛ وزیر خارجه انگلیس در نشست مجلس این کشور درباره تنش با ایران اقدامات انگلیس را بیان و تاکید کرد : حفاظت از تک تک کشتی هایمان در خلیج فارس ممکن نیست .امکان دارد از این پس به صورت کاروانی حرکت کنند .
جرمی هانت ، وزیر خارجه انگلیس امروزسه شنبه پس از سومین نشست اضطراری دولت بر سر توقیف نتفکش این کشور در خلیج فارس و احتمالا در آخرین حضورش به عنوان وزیر خارجه، با قانونی دانستن توقیف نفتکش ایران در آب های جبل الطارق و غیر قانونی نامیدن اقدام ایران در ضبط نفتکش انگلیسی گفت : سطح هشدار امنیتی برای کشتی های انگلیسی در خلیج فارس و تنگه هرمز، از 2 به 3 افزایش یافته است؛ دولت انگلیس در تلاش است با همکاری کشورهای اروپایی، نیرویی بین المللی به منظور حفاظت از تردد آزاد کشتی ها در این منطقه ایجاد کند و از جمله پیشنهاد آمریکایی برای تشکیل یک گروه بین المللی حفاظت از کشتی ها در خلیج فارس را نیز در پایان هفته بررسی می کند ؛ با این که آمریکا را یک متحد سنتی می داند، دولتش به حمایت از برجام ادامه می دهد ؛ ناو جدید نیروی دریایی به منطقه اعزام شده است که تا یک هفته دیگر به حفاظت از کشتی های انگلیسی خواهد پرداخت .
وی تاکید کرد : انگلیس در پی تنش با ایران نیست اما اگر ایران به روش خطرناک خود ادامه دهد، باید شاهد حضور بیش تر نیروی نظامی دیگر کشورها باشد.
در این نشست، شماری از اعضای احزاب کارگر، محافظه کار و ملی اسکاتلند از وزیر خارجه انگلیس خواستند تا به علت اصلی تنش جدید در منطقه خلیج فارس که همانا خروج آمریکا از برجام و تحریم های آمریکا علیه ایران است، توجه کند و اقدامات لازم را برای کاهش تنش صورت دهد.
روزنامه های راست افراطی همچون دیلی تلگراف و دیلی اکسپرس امروز و همزمان با برگزاری سومین نشست اضطراری دولت بر سر نفتکش انگلیسی توقیف شده در خلیج فارس از اقدامات شدیدی همچون تحریم شماری از مقامات سپاه یا مصادره دارایی های ایران خبر داده بودند که وزیر خارجه انگلیس هیچیک از این اقدامات را تایید نکرد .

<div id="video-display-embed-code_3757041"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2482132/3757041?width=340&height=240"></script></div>

نظر شما