شناسهٔ خبر: 34264589 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نایب رئیس جنبش حماس:

آمریکا با طرح معامله قرن می خواهد فلسطین بدون حاکمیت و حق و حقوق باشند

صالح العاروری با اشاره به اینکه دولت آمریکا با این طرح به دنبال آن است تا ملت فلسطین بدون حاکمیت و حق و حقوق باشند، گفت: در صورت همبستگی نیروهای فلسطینی و وحدت معامله قرن اجرایی نمی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «صالح العاروری» در گفتگوی 18 و 30 دقیقه روز گذشته (31 تیر) شبکه خبر درباره طرح معامله قرن با بیان اینکه همه گروه های فلسطینی در مقابل این طرح متحد هستند، گفت: طرح معامله قرن که طرحی آمریکایی صهیونیستی است به نتیجه نمی رسد.

 

نایب رئیس جنبش حماس با اشاره به اینکه آمریکا برای حمایت از رژیم صهیونیستی و برای تسلط بیشتر بر ملت فلسطین قصد اجرای طرح معامله قرن را دارد، گفت: دولت آمریکا با این طرح به دنبال آن است تا ملت فلسطین بدون حاکمیت و حق و حقوق باشند، این اعتراف آمریکا بود که قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت.

 

وی با اشاره به اینکه همه جریان ها و گروههای فلسطینی، اسلامی و فتح و گروههای مخالف با معامله قرن نیز با هم متحد هستند، گفت: در صورت همبستگی نیروهای فلسطینی و وحدت معامله قرن اجرایی نمی شود.

 

صالح العاروری با بیان اینکه در سطح میدانی و از طریق تظاهرات بازگشت و نظامی حاضر به گسترش مقاومت هستیم، گفت: آمریکا و متحدانش مثل انگلیس ضد فلسطین هستند و تمایل شدیدی بر اجرای معامله قرن هستند اما معامله قرن کل منطقه را در بر می گیرد چون آنها فقط به فکر منافع رژیم صهیونیستی و از بین بردن حق و حقوق فلسطینیان هستند.

 

نایب رئیس جنبش حماس با اشاره به اینکه رژیم اسرائیل به دنبال عادی سازی و به رسمیت شناختن خود در منطقه است و می خواهد حقوق ملت فلسطین را از بین ببرد، گفت: امروز نیز نیروهای صهیونیستی به خانه های فلسطینی هجوم بردند و صدها فلسطینی را آواره کردند این در حالی است که فلسطینی ها همانطور که از قدس با دست خالی حمایت می کنند در برابر نیروهای صهیونیستی نیز مقاومت می کنند.

 

وی در بخش دیگری از این برنامه درباره حفر تونل های رژیم صهیونیستی در زیر مسجد الاقصی گفت: از زمان اشغال قدس نیز شاهد اینگونه تهاجمات بوده ایم. نیروهای صهیونیستی با هدف اینکه ثابت کنند اینجا متعلق به صهیونیست هاست و هدف تخریب مسجد الاقصی اقدام به حفاری تونل ها می کنند. این اقدامی از طرف آمریکا برای کمک به صهیونیست هاست.

 

صالح العاروری با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی برای امت اسلامی و عربی خطر است درباره توان مقابله فلسطین و مقاومت در برابر اسرائیل نیز گفت: محاصره بر مقاومت و ملت فلسطین تحمیل شده است اما در غزه محاصره شدیدتر است چون مقاومت متمرکز شده است و ملت ما در برابر اسرائیل ایستاده اند و تسلیم نمی شوند. اسرائیل طبق فرموده امام خمینی غده سرطانی است که باید از بین برود بنابراین قدرت های مقاومت با گسترش در منطقه به صورت صحیح علیه این غده سرطانی مبارزه خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه پیشرفت مقاومت از سنگ به موشک عنایت الهی بود که در راس آن جمهوری اسلامی ایران و حزب الله از مقاومت حمایت جدی داشته اند، گفت: درگیری ها با رژیم صهیونیستی به علت قدرت مقاومت کوتاه شده است و همانطور که در جنگ 33 روزه شاهدبودیم مقاومت به خوبی استقامت کرد و رژیم اشغالگر نتوانست اهداف خود را محقق کند.

 

نایب رئیس جنبش حماس  با بیان اینکه در مذاکره با رژیم صهیونیستی نمایندگان ما به این نتیجه رسیدند که مذاکره بعد از گذشت 30 سال  هم هیج نتیجه ای ندارد در این باره توضیح داد که وحشی گری افزایش یافته است بنابراین مقاومت می تواند اشغالگران را از فلسطین خارج کند.

 

وی همچنین با اشاره به همکاری مقاومت با حزب الله درباره این همکاری اینگونه توضیح داد: حزب الله بسیار تاثیر گذار است و پیروزی های زیادی بدست آورده است که رژیم صهیونیستی را مجبور به فرار کرده است. حزب الله در برابر مقاومت متعهد است و همیشه از مقاومت حمایت کرده است.

 

صالح العاروری به دیدار خود با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ما سیاست ها و مواضع ایشان را پیگیری می کنیم، ایشان همیشه از فلسطین حمایت کرده اند. سیاست های ایران برای مقابله با رژیم صهیونیستی هم در حد اظهار است هم عملی.

 

نایب رئیس جنبش حماس با اشاره به اینکه حمایت های ایران از مقاومت همیشه بوده است، گفت: از مواضع ایران و حمایت از مقاومت و قضیه فلسطین تشکر می کنیم. جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها در کنار فلسطین و مقاومت بوده است و ضد رژیم صهیونیستی و طرح آمریکایی بوده است و از طرف جنبش مقاومت درود می فرسیتم به مواضع همیشگی جمهوری اسلامی ایران درباره فلسطین و مقاومت.

 

وی با تاکید بر اینکه رهبر جمهوری اسلامی ایران عملا از فلسطین و جنبش مقاومت حمایت کرده است درباره انتظار از کشورهای عربی و اسلامی در مقابل فلسطین گفت: فلسطینیان می خواهند حق زندگی داشته باشند اما  استعمار غربی و افراد مسلح علیه ملت فلسطین اقدام می کنند و متاسفانه پوشش کشورهای غربی نیز جنایت های رژیم صهیونیستی را حمایت کرده اند و در برابر نقض حقوق بشر این رژیم ضعیف عمل کرده اند و سکوت کرده اند و فقط تماشاگر بوده اند.

 

 وی با تاکید بر اینکه جنگ مذهبی و طایفه ای در منطقه فکر رژیم صهیونیستی است، گفت: شیمون پرز نیز همیشه بر جنگ شیعه و سنی و درگیری امت عربی و اسلامی و شیعه و سنی تاکید داشت. درگیری ها در طول تاریخ جنگ سیاسی بوده تا جنگ مذهبی و تثبیت جنگ شیعه و سنی خدمتی به رژیم صهیونیستی و اهداف آمریکاست که شیعه و سنی باید هوشیار و متحد باشند و فریب آنها را نخورند./

نظر شما