شناسهٔ خبر: 34242376 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همزمان با حضور گسترده نظامیان اشغالگر ؛

تخریب خانه فلسطینی ها در جنوب قدس

صهيونيست ها، تخریب بیش از 70 خانه فلسطینی را در محله وادی الحمص در جنوب قدس آغاز کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل  خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین؛ اتحادیه اروپا روز دوشنبه از رژیم صهیونیستی خواست هر چه سریعتر به تخریب « غیرقانونی » ساختمان های فلسطینی نزدیک شرق قدس خاتمه دهد.
سخنگوی فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: « بر اساس موضع دیرینه اتحادیه اروپا، از مقامات اسرائیلی انتظار داریم که هر چه سریعتر به تخریب (خانه های فلسطینی ها) پایان دهند.»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، مایا کوچیانچیک یادآور شد: « از دیدگاه حقوق بین الملل، سیاست شهرک سازی های اسرائیل، از جمله تدابیر اتخاذ شده در این شرایط، از قبیل انتقال اجباری و اخراج فلسطینی ها، تخریب و مصادره خانه های آنها غیرقانونی است.»
وی خاطرنشان کرد: « ادامه این سیاست، اعتبار راه حل دو کشور و چشم انداز صلح پایدار را به خطر می اندازد. این سیاست، امکان آن را که قدس پایتخت آینده دو کشور شود، به شدت به خطر می اندازد.»
این سخنگو در ادامه گفت: « مقامات اسرائیل 10 ساختمان را که شامل حدود 70 آپارتمان می شد، در وادی الهموم و در محله صور باهر در شرق قدس اشغالی تخریب کردند.»
مقامات اسرائیلی در توجیه این اقدام خود می گویند این ساختمان ها در محوطه امنیتی که ساخت و ساز در آن ممنوع است، ساخته شده اند.
صهیونیست ها به طور مرتب خانه های فلسطینیان در شرق قدس و کرانه باختری را به بهانه ساخت و ساز غیرقانونی، ویران می کنند.
فلسطینی ها می گویند کسب مجوز ساخت از سوی مقامات اسرائیلی تقریبا غیرممکن است و این ساخت و سازها ناشی از کمبود مسکن است. آنها اسرائیل را متهم می کنند که در پی بیرون راندن نظام مند آنها از منطقه قدس است.
به گفته فلسطینی ها، بیشتر ساختمان هایی که هدف تخریب قرار گرفته اند، در مناطقی هستند که براساس توافق های اسلو تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین قرار دارند.
جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز تاکید کرد اقدام رژیم صهیونیستی در تخریب منازل در شهر قدس جنایت است و بدون پاسخ نخواهد ماند.
جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد اقدامات رژیم صهیونیستی در شهر قدس مبنی بر خراب کردن خانه ها, به مثابه جنایت علیه ساکنان این شهر, اشغال مجدد مناطق و کوچ اجباری ساکنان است.
جهاد اسلامی تاکید کرد این جنایت نتیجه مستقیم طرح موسوم به معامله قرن و عادی سازی مستمر روابط با رژیم اشغالگر است. رژیم اشغالگر بدون توجه به جهان و سازمان های جهانی رفتار می کند زیرا این سازمان ها در برابر اقدامات آن کوتاهی و سکوت کرده اند. این جنبش مقابله با تجاوزگریهای اسرائیل, تشدید انتفاضه و رویارویی همه جانبه را خواستار شد و تاکید کرد جنایت خراب کردن خانه ها در روستای "صور باهر" بی پاسخ نخواهد ماند.
بلدوزرهای ارتش اشغالگر اسرائیل با حمایت نظامیان این رژیم، تخریب بیش از 70 واحد مسکونی فلسطینی ها را در محله وادی الحمص در جنوب قدس آغاز کردند. 
عملیات تخریب این خانه ها همزمان با حضور گسترده نظامیان اشغالگر در جنوب قدس صورت می گیرد. نظامیان اسرائیلی دهها خانواده فلسطینی را مجبور به ترک خانه هایشان کردند.
 
<div id="video-display-embed-code_3754929"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2481294/3754929?width=340&height=240"></script></div>
 
<div id="video-display-embed-code_3754941"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2481294/3754941?width=340&height=240"></script></div>
 
<div id="video-display-embed-code_3753551"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2481294/3753551?width=340&height=240"></script></div>
 
 

نظر شما